If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Okej, läste att det kan vara upp till 1000 individer på 9 m2. Men dom kanske har revir i flera lager blandt löven
Det kan säkert variera mycket och dom finns inte på alla ställen
men där vi såg ganska många var det mest små individer kanske 1-3cm och det är inte osannolikt att det blev 1000 djur per 9m2
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Väldigt olika, vad jag har greppat. Har också läst om och sett bilder på att det kan krylla av Apisto på vissa ställen. Om jag greppat det rätt så är det inte där reviren finns. De större firrarna går gärna ett par dm djupare, och där är troligen reviren. Läste om A. agassizii i naturen, och deras revir kan tydligen vara upp till 2 m2 (med flera honor). Är reviret bra inrett är det sannolikt mindre. Till sist: ett revir behöver inte vara konstant i fysisk mening. Det kan vara flyttbart, beroende på hur ynglen rör sig.
Hej.
Har a. eunotus ca. 60 st i ett 375 l. som är 150+50 och därav är ca. 25 hannar.Reviren över lappar varandra ,här går 4 stora och resten små får sammsas om resten.Det blir härliga strider ibland.
mvh Mats
Väldigt olika, vad jag har greppat. Har också läst om och sett bilder på att det kan krylla av Apisto på vissa ställen. Om jag greppat det rätt så är det inte där reviren finns. De större firrarna går gärna ett par dm djupare, och där är troligen reviren. Läste om A. agassizii i naturen, och deras revir kan tydligen vara upp till 2 m2 (med flera honor). Är reviret bra inrett är det sannolikt mindre. Till sist: ett revir behöver inte vara konstant i fysisk mening. Det kan vara flyttbart, beroende på hur ynglen rör sig.
Hilsen,
P
Jag har haft några agassizii tidigare genom åren (aldrig lyckats särdelses bra med dem). Jag har nog haft dem i för små kar tror jag. Hade dem i kar runt ca 100L, men hur jag än inredde det så var det det inte tillräckligt för mer än en hane, den andra tynade oundvikligen bort...
Jag har haft några agassizii tidigare genom åren (aldrig lyckats särdelses bra med dem). Jag har nog haft dem i för små kar tror jag. Hade dem i kar runt ca 100L, men hur jag än inredde det så var det det inte tillräckligt för mer än en hane, den andra tynade oundvikligen bort...
Stämmer med mina erfarenheter. Har lurat på att testa en annan art i samma kar, i stället för flera hannar agassizii. Kanske går bättre, ffa om den andra arten verkligen skiljer sig från agassizii i färg/form och beteende.
Det beror lite på vad man menar med snygga Agassisi, men var inne på Stoby igår och de hade färggranna double red och någon variant till. Gelt klart odlade varianter och så hade ett kar vita prick så de måste allt piggna till, men det fanns i alla fall inne. Annars har ju Åleds mycket fin VF fisk inne just nu. Tänker åka dit och skaffa lite Borelli när jag fått mitt 600 liters stabilt.
Kommentar