varför använda smileys.
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Det är du som står för påhoppen, inte jag.
Se på länken i en annan tråd.Janne
Jag byter ca 1/3 vatten / vecka. Då jag bara byter med kallvatten får jag en ganska kraftig temperatursänkning, ca 8 grader. Är detta ett problem för fisken? tycker de verkar lite chockade några timmar efteråt. Temperaturen brukar ligga på ca 26, efter vattenbyte ca 18, sedan har den nått normaltemperatur efter ca 1 dygnKommentar
-
Brukar vara bra för att undvika missförstånd. Känner man sig kränkt så ska man påtala det till moderater..Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nu var det ju dock koi-fantast jag citerade...
(eftersom han ville undvika missförstånd iom sitt inlägg)
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Känns som en tråd med ordspråk
Ropa inte efter vargen innan den har dykt uppjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag tycker att smileys är ett bra komplement till det skrivna ordet ibland! Varför , jo det är mycket svårare att kommunicera med någon utan att med kroppsspråk och ansiktsuttryck tillsammans med det sagda ordet förmedla vad man vill ha sagt och menar. Vi männsikor kommunicerar med fler sinnen än vi anar.
Risken är mycket större att missförstånd och irritation uppstår i ett forum än i det verkliga livet, det beror delvis på detta. Däremot är smileys ingen ursäkt för att uttrycka sig ohövligt och tro att en efterföljande smiley gör det acceptabelt... Men rent generellt tycker jag att stämningen på detta forum oftast är god, vissa hakar upp sig på andras uttryck mer än övriga och "läser in saker mellan raderna" som inte andra ser, ofta är dessa ganska pigga på att dra på själva också upplever jag. Prestige, gammalt groll osv.../FredrikKommentar
-
Spiken i kistan!! Bra formulerat !!!Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Kommentar
Kommentar