If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det har jag varit lite mer skraj för - då jag hört/läst att varmt kranvatten lättare lösre ut metaller etc. ur vattenledningarna och därför är det bästa att bara "röra" kallvattenkranen...men det kanske inte är så. I så fall kan man ju ställa blandaren på en lagom temperatur och så är "problemet ur världen. Nån som gör det - som kan berätta?
Jeg gjør det. Jeg har automatisk vannfylling og tidligere fyllte jeg bare kaldt vann. Men for å få ned strømforbruket, stilte jeg inn termostaten på et par og tyve grader. Strømforbruket ble bedre da termostatvarmeren ikke koblet inn. Jeg fyller ca. 30 liter daglig. Ca.50 stk. 160 liters akvarier.
Välkommen hit Alf (har du fått bort all tipex från datorskärmen)
har du någon ny Kamelhistoria
Christer
Å nei Christer jeg har flere gode, til en senere anledning, men det skjer jo så lite borte i Stockholm. Og hobbyen må være på nedtur i Sverige da de avlyser Akvariets Dag??
Hej!
Jag vill passa på och säga något mycket fint om Chefen på akvarielagret,han är mycket trevlig och har massor av humor,visar alltid en glad sida när man kommer och är en mycket duktig akvarist,den som säger något annat får med mig och göra,ha en trevlig helg Christer och vet att du är BÄST!!Mvh Ann-Mari PS Det var faktiskt på lagret jag såg sjöhästar för första gången mycket fina vill jag säga
Hej!
Jag vill passa på och säga något mycket fint om Chefen på akvarielagret,han är mycket trevlig och har massor av humor,visar alltid en glad sida när man kommer och är en mycket duktig akvarist,den som säger något annat får med mig och göra,ha en trevlig helg Christer och vet att du är BÄST!!Mvh Ann-Mari PS Det var faktiskt på lagret jag såg sjöhästar för första gången mycket fina vill jag säga
Sikken idoldyrkan Kallar du honom alltid Chefen på akvarielagret eller är det bara när du försöker ge honom lite smygreklam?? Christer låter ju inte lika pinsamt annars!
Ja fundera du Krille, men som sagt var, när jag bara bytte med kallvatten, då funkade mina fiskar som bäst, dom ynglade av sig och det var sällan några problem, men det kan självklart berott på andra saker att det funkade bra.
Men problemet var inte att jag bytte med kallvatten.Janne
Kallvatten byter jag med det är inte diskuterbart efterssom jag dragit fram det, Frågan är om jag ska ta och byta hälften så mycket 2 ggr./vecka istället för att inte få en så stor sänkning..Känns som att det lutar däråt.
Kallvatten byter jag med det är inte diskuterbart efterssom jag dragit fram det, Frågan är om jag ska ta och byta hälften så mycket 2 ggr./vecka istället för att inte få en så stor sänkning..Känns som att det lutar däråt.
Jag byter 2gånger i veckan till mina malawi i lokalen enbart därför jag har endast tillgång till kallvatten. Jag gör ett 20% vattenbyte varje gång för att tempen inte ska skena iväg..
Jag byter 2gånger i veckan till mina malawi i lokalen enbart därför jag har endast tillgång till kallvatten. Jag gör ett 20% vattenbyte varje gång för att tempen inte ska skena iväg..
Samma här. Två gånger i veckan ca 30% med påfyllning med endast kallvatten. Har gjort det nu i över två år och inga som helst problem.
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Som du sa Krille - gäller bara att välja rätt ämne...även om avstickarna var ganska många så där på slutet av tråden. - Himmel, 7 sidor på mindre än två dygn. Detta med avtten byte upptar visserligen oss akvarister - men så till den milda "grad" ha,ha,ha,ha
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
Kommentar