Hade tidigare problem med infusorier vid uppstarten av ett nytt kar. Nu är de borta efter ca 1 månad eller lite mer. Istället är det en brunn hinna på ytan. Ganska mycket "större" partiklar som går att håva upp. Vad är det här bruna för nått, har aldrig haft det förrut vad jag kan minnas. Vattnet för övrigt är klart. Det ligger på ytan.
Vitt dimma utbytt mot brun hinna
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hade tidigare problem med infusorier vid uppstarten av ett nytt kar. Nu är de borta efter ca 1 månad eller lite mer. Istället är det en brunn hinna på ytan. Ganska mycket "större" partiklar som går att håva upp. Vad är det här bruna för nått, har aldrig haft det förrut vad jag kan minnas. Vattnet för övrigt är klart. Det ligger på ytan.
Har även jag väldigt klart o fint vatten i övrigt.1000l CA..... i trappen!!! -
de e lungt, reglebundna byten av vatten och måttlig matning och tookhungriga ancistrus, gärna runt1-3 cm stora kommer göra susen...då e de borta inom 2 veckor..Kommentar
-
För att underlätta det mer se till att byta vatten med hjälp av yt avrinning. Ifall du använder slag, Då behöver du en hink som du kan putta ner i vattnet o sedan låter du bara en sida på hinken vara 1-0.5cm under vatten ytan för att sedan köra hävert med hjälp av slangen i hinken. Med detta så bekämpade jag en alge hinna i ett av mina små kar.
Efter första vattenbyten är antagligen runt 50-70% redan borta ifall du gör rätt. Man tar dock förvisso inte bort anledningen varför hinnan kom detta får man lösa på annat sättSenaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0Kommentar
Kommentar