silikonera om...
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Vilka/vilken sort/märke rekar du då? Bland färgaffärs silikon och bland akvasilikon?540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
fy f@££€€@@n...
Började omsilikonering av min 540 nu ikväll... planen var att ta gavlarna och alla hörn idag... men det tog längre tid än jag trodde och fingrarna ömmar kopiöst av rakbladsslitet... någon som har mer tips???540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
bättre med ett jack i plåstret än att fingrarna ser ut som gälarna på en fisk.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
sank you
En grej till... ska det vara helt idiotrent i hörnen? eller fäster det nya i det gamla? Det gamla är inte torrt eller missfärgat eller nått sånt alltså...Senast redigerad av slarvid; 25 January 2008, 22:51.540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
handtag samt ca 10 cm breda rakblad
även fungerar brytknivar
har du för mycket fritid (bli blodgivare så får du bulle o kaffe)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Jag köpte även bald och hållare för rengöring av glas/keramikhällsspis!!!
Det kanske funkar?540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Sedan kan man inte tro att siliconet ramlar bort
man måste ha lite jävlar din siliconskit nu ska du bort, kläm i litejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
haha...
iom att jag är 192 lång o väger in på 105 pannor så är det alltså jag som är glasmästaren... nu skitaer jag i tanken för idag, hoppas det sitter ihop av ramen tills imorgon... då tar ja nya tag!540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Tänket du plocka isär karet helt eller bara silikonera om det invändigt?
Om du plockar isär det helt så prova att lägga på lacknafta (eller alinafta, kanske samma sak) på silikonet och låt det stå några minuter innan du går på det med rakbladet. Det gjorde jag när jag limmade om mitt kar. Det släpper bra mycket enklare då. Den tunna hinnan som brukar bli kvar annars försvinner grymt lätt då.
Om du enbart ska silikonera om det invändigt så ska du nog inte göra så.Kommentar
-
nja
Tänket du plocka isär karet helt eller bara silikonera om det invändigt?
Om du plockar isär det helt så prova att lägga på lacknafta (eller alinafta, kanske samma sak) på silikonet och låt det stå några minuter innan du går på det med rakbladet. Det gjorde jag när jag limmade om mitt kar. Det släpper bra mycket enklare då. Den tunna hinnan som brukar bli kvar annars försvinner grymt lätt då.
Om du enbart ska silikonera om det invändigt så ska du nog inte göra så.540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Kommentar
-
Finns det något annat än r lösa rakblad??? ska fortsätta skära i morgon och silikonera då oxå, skiter i det nu... trött och fingervärk... sitter berget
En grej till... ska det vara helt idiotrent i hörnen? eller fäster det nya i det gamla? Det gamla är inte torrt eller missfärgat eller nått sånt alltså...
Det är en hållare för typ rakblad.JanneKommentar
Kommentar