om du inte kan dela av karet så dom kan gå kika på varandra mellan en plexi glas skiva typ så flytta hanen istället så kommer han dit som ny fisk efter en månad eller mer så gjorde jag med ganska lyckat resultat fast jag hade problem mellan 2 arter som bråkade när jag släppte i en ny art karet ..tycker det knappt finns några direkta regler utan man får prova och med järn koll när man testar för det kan gå fort med svåra skador eller ännu värre...
Vieja-Tråden 2008
Kollaps
X
-
-
här e 2 bilder på en av mina veija regani
bild 1 utan blixt
bild 2 med blixt
(tråden har vart lite tyst...)hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
En liten fundering, hur funkar det med att blanda olika viejor i samma kar, är de hyperaggro mot varandra eller är det helt ok?Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
ok, men det skall bara vara ett tag, blir ju bara 8 firrar totalt, och reganin och argentean är inte fullvuxen ännu, de ska få större burk så småningom och ev. flyttas runt till lekkar ibland...Mvh
Peter
-
Nu har jag 3 Argentea o 3 Melanura i ett 720, Argenteahanen jagar Melanurahanen mest hela tiden och Melanurahanen jagar Argenteahonorna så det är ju ingen bra sits, bara ett evigt jagande.
Vilken av arterna är störst av dom nu? Är Reganin större så kan det kanske funka ett tag.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Tror Argentean skulle köra med Reganin, hade dessa arter ihop ett tag, gick inget vidare..
Nu har jag 3 Argentea o 3 Melanura i ett 720, Argenteahanen jagar Melanurahanen mest hela tiden och Melanurahanen jagar Argenteahonorna så det är ju ingen bra sits, bara ett evigt jagande.
Vilken av arterna är störst av dom nu? Är Reganin större så kan det kanske funka ett tag.
Jag vet inte, har inte sett reganin ännu men jag tippar på ungefär jämnstora.....Mvh
Peter
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
hey .. har en vieja (synspila ? ) som jag undrar kön på : [img=http://img247.imageshack.us/img247/155/dsc00360sd8.th.jpg]
hemsk bild tagen med mobilkameraTom.Nordbeck aka Midas_TomKommentar
Kommentar