Tetratec eller Rena?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    NCS Medlem
    • August 2004
    • 1607

    Tetratec eller Rena?

    Då dessa två filter kan inköpas för ungefär samma pris och nästan samma effekt. Avser då Tetratec EX 1200 och Rena med liknande effekt.

    Har ingen efarenhet av dessa, Men har sett att det säljs några defekta Tetratec på olika sidor? Tillfälligheter? Ni får gärna delge mig av era erfarenheter angående dessa och t, ex ljudnivå, Kvallite, reservdelar, tillbehör osv.

    Tacksam för all info
  • JockeB
    Användare
    • May 2004
    • 2964

    #2
    Jag kör Rena och är helnöjd med dessa, mycket tyst filter..
    Ja har inte heller haft några problem med det, lätt att rengöra, sen är det ju alltid ett plus att det är lätt att få tag i delar också om något skulle hända..
    Mvh Jocke
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • tjornpatrik
      Användare
      • August 2006
      • 830

      #3
      Jag har aldrig kört Rena men har för tillfället bla 3 Tetra Tec 1200. Dessa är helt underbara filter, helt tysta och väldigt lätta att rengöra, haft flera Eheim bla och dessa tycker jag slår Eheim rejält. Verkligen ett filter som bara går och går och aldrig krånglar (inte hittills i alf). Dessutom har den starthjälp. Annat än med mina Fluval som krånglar jämt. Filtermaterial ingår dessutom i Tetra tecen, vet inte om det gör det i Rena.

      Sen vet jag inte hur lätt det är att få tag i delar till tetra tec men det är ju en viktig aspekt.

      Just nu såg jag att PWSS säljer ut tetra tec 1200 för 1050:-

      Kommentar

      • Rauken
        Användare
        • January 2007
        • 310

        #4
        Jag kör med ett TetraTec 1200 sedan 1 år tillbaka och är helnöjd än så länge... Har även ett begagnat Hydor ytterfilter och om man jämför den med Tetran så är Tetran som en viskning. Ang. ljudnivån på ytterfilter tror jag att den största boven är vibrationer. Se till att den står på en matta typ liggunderlag eller liknande och att det ej har kontakt med något som t.ex. ställningen.

        Men som sagt till din fråga, ta med filtermaterial i din jämförelse. I TetraTecen ingår det men jag vet inte hur det är med Renan... (Har av en bekant hört positiva omdömen om Rena)
        När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

        Kommentar

        Arbetssätt...