silikon?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • December 2007
    • 517

    silikon?

    HUr länge kan ett akvarium stå tomt innan silikonet blir dåligt?? Mitt jag köpt men inte fyllt än känns mjukt och fint förutom längst upp i mitten vid mittstager, men där spelar det väl ingen roll ändå...
    540 mbuna + 54L yngel
  • endymion

    #2
    DEt beror på var det stått någonstans. Om det är mjukt spelar inte så stor roll. Men kolla så det inte börjat släppa någonstans. Testa också försöka pilla loss lite. Det ska inte gå att pilla loss någonting. Om det går silicona om HELA akvariet

    Kommentar

    • slarvid
      Användare
      • December 2007
      • 517

      #3
      Ursprungligen postat av endymion
      DEt beror på var det stått någonstans. Om det är mjukt spelar inte så stor roll. Men kolla så det inte börjat släppa någonstans. Testa också försöka pilla loss lite. Det ska inte gå att pilla loss någonting. Om det går silicona om HELA akvariet
      det har inte stått utan vatten alls länge.1-2 månader i varmgarage typ... silikonet ser väldigt fräscht ut och känns bra... bar längst upp på framrutan det är lite torrt
      540 mbuna + 54L yngel

      Kommentar

      • Koi-fantast
        Användare
        • November 2007
        • 555

        #4
        Silikon har en begränsad livslängd och blir sämre med åren men sitter den fast bra och inte har grynats/pulviserats så är det normalt bara att starta upp den..
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
        http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

        Kommentar

        • slarvid
          Användare
          • December 2007
          • 517

          #5
          oki...

          för som sagt var käns den fräsch runt om förutom vid mittenstaget i fram men där fyller det välingen funktion ändå förutaom att raman ska sitta fast... sen pilla bort? det är ju en fråga om att hur mkt man vågar ta i? det är ju gummi så det sitter väl aldrig berget eller?
          540 mbuna + 54L yngel

          Kommentar

          • slarvid
            Användare
            • December 2007
            • 517

            #6
            hur ofta silikonerar ni om era kar då?

            ja... hur ofta...
            540 mbuna + 54L yngel

            Kommentar

            • endymion

              #7
              Ursprungligen postat av slarvid
              ja... hur ofta...
              När silikonet börjar släppa, det äldsta karet jag har som jag vet när det är omsiliconat siliconades om senaste gången -94. Det visar inga som helst tecken på att släppa ännu, alltså låter jag det vara.

              Kommentar

              • jannemannen
                Användare
                • July 2004
                • 306

                #8
                Ursprungligen postat av slarvid
                det har inte stått utan vatten alls länge.1-2 månader i varmgarage typ... silikonet ser väldigt fräscht ut och känns bra... bar längst upp på framrutan det är lite torrt
                1-2 månader är ju ingenting. Efter 1-2 år kanske man kan börja bry sig överhuvudtaget.

                Mvh/Janne
                Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

                Kommentar

                Arbetssätt...