BTN Moduler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefan78
    Användare
    • October 2006
    • 35

    BTN Moduler

    Hej!

    Inhandlat ett 240 liters akvarium och nybörjare som man e så sitter jag och kikar runt på moduler och undrar iomed att jag fick med ytterfilter på att försöka dölja dom bakom moduler, men måste man ha en modul för filter eller går det att skaffa vilken som helst och behöver man isåfall fylla dom med nåt eller räcker det om man bara ha insugsröret fritt bakom (han på djuraffären sa det räckte)..

    Och fristående moduler, är det såna som är täckta runtom, alltså man kan sätta dom mitt på utan att det är nån öppning i dom?
    Senast redigerad av stefan78; 19 January 2008, 21:03.
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

    #2
    Det går bra med alla moduler som är tillräckligt stora. En del är för platta så man inte får i pumpen. Annars är det bara att borra hål(tillräckligt stort) och köra.

    Fristående? Tja, det är nog som du säger det är de mdoulerna som inte är gjorda för att sitta mot ett hörn.

    Ursprungligen postat av stefan78
    Hej!

    Inhandlat ett 240 liters akvarium och nybörjare som man e så sitter jag och kikar runt på moduler och undrar iomed att jag fick med ytterfilter på att försöka dölja dom bakom moduler, men måste man ha en modul för filter eller går det att skaffa vilken som helst och behöver man isåfall fylla dom med nåt eller räcker det om man bara ha insugsröret fritt bakom (han på djuraffären sa det räckte)..

    Och fristående moduler, är det såna som är täckta runtom, alltså man kan sätta dom mitt på utan att det är nån öppning i dom?
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • stefan78
      Användare
      • October 2006
      • 35

      #3
      Ursprungligen postat av Olorin
      Det går bra med alla moduler som är tillräckligt stora. En del är för platta så man inte får i pumpen. Annars är det bara att borra hål(tillräckligt stort) och köra.

      Fristående? Tja, det är nog som du säger det är de mdoulerna som inte är gjorda för att sitta mot ett hörn.
      Okej men behöver man ex borra hål så det kommer in vatten i en fristående om den inte skall innehålla in eller utblås alltså vara helt tom?

      Kommentar

      • Olorin
        Användare
        • May 2005
        • 1554

        #4
        Ett par små hål är att rekommendera annars blir den som en stor flytboj och kan slita sig loss.
        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

        Kommentar

        Arbetssätt...