2 komponentsträsket...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • December 2007
    • 517

    2 komponentsträsket...

    Någon som vet om det är någon skillnad?? Finns det farliga 2 komp? Jag har köpt NORDFARBO´s polyesterplast... han på färgaffärn trodde det inte var nån skillnad... 2 komponents som 2 komponents och säger de nått annat på zoo så får du komma in med den så får du pengarna tillbaka...!!!
    540 mbuna + 54L yngel
  • Gäst

    #2
    Ursprungligen postat av slarvid
    Någon som vet om det är någon skillnad?? Finns det farliga 2 komp? Jag har köpt NORDFARBO´s polyesterplast... han på färgaffärn trodde det inte var nån skillnad... 2 komponents som 2 komponents och säger de nått annat på zoo så får du komma in med den så får du pengarna tillbaka...!!!
    "På Zoo" lär de säga att du skall använda den lacken som de har att erbjuda till akvariebakgrunder!(vilken faktiskt ochså är bra)

    Polyesterplast känner jag inte till, har bara använt epolan V (epoxilack) med varierande resultat...
    (all tvåkompslack anses rejält hälsovådlig innan full genomhärdning)

    Mvh/Andreas

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

      #3
      Polyester är inte samma sak som tvåkomponents lack. Polyester används som "byggmaterial" tillsammans med glasfiber.

      Det enda jag hört om polyester är att det skall vara giftfritt när det är helt härdat och rätt blandat från början. Det allra bästa är väl att blanda lite som du låter härda och sedan testar i ett pytte-akvarium med någon test-fisk.
      Tony Englund

      Kommentar

      Arbetssätt...