If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har kört med Gro Lux och Aquarelle för att få fram de röda färgerna och tycker de funkar fint. Grolux är ju inget jätte starkt rör. Ska kolla om jag hittar sidan där man kan jämföra alla lysrör.
Jag har kört med Gro Lux och Aquarelle för att få fram de röda färgerna och tycker de funkar fint. Grolux är ju inget jätte starkt rör. Ska kolla om jag hittar sidan där man kan jämföra alla lysrör.
Här kommer lite bilder som togs för en timme sedan på mina kar jag har i huset.
540 SA-akvarium
Just den kombon är på översta bilden.
Ska villigt medge att bilden som återges är lite (bara lite) rödare än i verkligheten.
Fattar faktiskt inte varför.
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.
ok, det sitter för tillfället 2 st aquarelle i fram & 2 st fluora i bak, är inte nöjd med det.
Misstänker du menar Flora-Glo. Kört med den kombon med. Skulle va så jäkla bra för växter sa dom men de märkte inte jag något av. Den innehåller väl inte de röda om jag minns rätt. Nä satsa på Aquarelle i kombination med något rött rör om du vill få fram de röda. Bara ex Gro lux tror jag inte på.
Misstänker du menar Flora-Glo. Kört med den kombon med. Skulle va så jäkla bra för växter sa dom men de märkte inte jag något av. Den innehåller väl inte de röda om jag minns rätt. Nä satsa på Aquarelle i kombination med något rött rör om du vill få fram de röda. Bara ex Gro lux tror jag inte på.
Just den kombon är på översta bilden.
Ska villigt medge att bilden som återges är lite (bara lite) rödare än i verkligheten.
Fattar faktiskt inte varför.
Därför att vitbalans och kontrast osv inte riktigt överenstämmer med verkligheten, hade det varit väldigt lätt att få till det hade alla varit proffs =)
Hur många har kalibrerat sina monitors? Har du rätt färg settings i kameran osv... det är mycket att hålla reda på om det ska stämma till 100%.
Kommentar