If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vi går och lurar på att ha en kub med discus i lokalen. Vilka affärer säljer lämpliga discuskuber? Tips mottages.
Mvh
Jag vet att åleds säljer en del kuber, bla en modell på 701x701x701, alltså ca 345 liter. Vet inte om det är tillräckligt för er men annars går det säkert att specialbeställa...
Limma en själv Calle
Köp glas till en 50x50x50 på 125 liter det är det vanligaste.
// Matte
Får man lov att fråga dig varför just 125 liter skulle vara det vanligaste?
Jag har hört fler än en gång av folk som odlar diskus att 50x50x50 rekomenderas men aldrig fått någon riktigt bra förklaring till vfr det skulle vara "lagom" just i det avseendet...
Jag har hört fler än en gång av folk som odlar diskus att 50x50x50 rekomenderas men aldrig fått någon riktigt bra förklaring till vfr det skulle vara "lagom" just i det avseendet...
Mvh/Andreas
Stort nog för att inte vara för smått och litet nog för att djuren ska av tristess intressera sig för varandra?
Mvh/Andreas
Främst för att ynglen ska hitta lättare till sina föräldrar. Jag föredrar dock ett högt lekkar typ 40*40*75. Av den enkla anledningen till att man kan sänka vattennivån smidigt vid problem för paret att samla sina yngel.
Som svar till Calle, Juwel har ju ett lidopaket som är kubformad. Mycket snyggt....och dyrt
Kommentar