Har hört att jägervärmare har tendens att paja och koka fiskarna... vad har ni att säga om Jäger?
koka fiskar...?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Bor i lägenhet och jag har inte använt en värmare på flertalet år nu. Jag hade dock en gammal Jäger när jag använde värmare och hade inga problem med den...men det kändes onödigt att ha den stå på "stand by" när den knappt behövde jobba. -
annars behöver man ingen värmare (smile)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Ett gammalt bra tips är att dimensionera termostatvärmaren så att den bara värmer akvariet till t.ex. 1-2 grader mer än normalt om den är på hela tiden. Det lär vara bättre för termostaten (har jag hört nånstans) än om man har en överdimensionerad termostatvärmare som står och slår på och av hela tiden.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
(usch vad du börjar bli snabb Christer..har du för mycket ledigt? *muuaaah*)Kommentar
-
Haha..nej jag har ju som bekant inte det för stunden...men jag har hållit upp i ett år nu så jag tror ändå jag kan besvara frågan med tanke på att jag dels använt värmare före..samt just Jäger.
(usch vad du börjar bli snabb Christer..har du för mycket ledigt? *muuaaah*)
närmar mig 1000 inlägg och om du skulle vara tyst då blir jag mycket överaskadjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Kommentar
-
spårar ur
haha... nästan alla av mina disk här spårar ur... kan inte ni hjälpa mig med min pumptråd i stället...540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Har väl kokat både diskus o en hel del annat genom åren både med Jäger o med andra märken. Mest med Jäger faktiskt. Kör numera med två svagare värmare i karet om jag har dyr fisk istället. Torde va liten chans att bägge hänger sig.Kommentar
-
Köp en Renavärmare
dom nya är fantastiskt bra du kan koppla dom på insuget till ytterfiltret
dom är dränkbara och det är inte många
dom är även stötsäkra
noggrannhet på 0,1 grad
man kan ställa temperaturen upp till 34,5 graderjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Reklammationer
Supergamla Rena 15mm tjocka = ca 15st under 20 år
Aquael billiga fungerar bra = 5st under ca 7 år
Jäger dyra olika kvalite svårinställd = 35st under 20 år
Rena kvalitevärmare = 0 reklammationer å så kommer det att vara
och detta beräknas på ca 30 sålda värmare i veckan x 52 x 20 årjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Mina påfåglar krossade för ett tag sedan min 300w jägervärmare som jag för övrigt varit mycket nöjd med Ska dom inte ha så kallat "okrossbart säkerhetsglas" ?720 L SA/CA. 222 L barber/botior.Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Kommentar
-
Annars kan man ju köpa dubbla värmare, ex 2x50w istället för 1x100w. Själv kör jag aldrig med doppvärmare efter senaste missödet jag hade med kokande fiskar i ett 100 liters växtkar. Har jämn och bra temperatur ändå.Kommentar
Kommentar