hämtade mitt 540 kar idag!!!! Har en fråga... fick med 2 pumpar... en skitstor eheim innerfilter (inte den nyaste modellen dock) (3 filterfack) som man kopplar en slang till utblåset på som går upp till en behållare som är 43 x 16 x 16 och innehåller biobollar, som jag ska ställa på täckglaset bakom rampen, sen rinner vattnet ner i karet. Sen var det med ett tetratec IN 1000, fast äldre modell (tror det är den... närmst lik på bilden) Har dock en fluval 4+ om nån tycker den verkar bättre... Jag ska ha malawis i... känns det som ett bra reningssystem???
pump till 540...
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
hämtade mitt 540 kar idag!!!! Har en fråga... fick med 2 pumpar... en skitstor eheim innerfilter (inte den nyaste modellen dock) (3 filterfack) som man kopplar en slang till utblåset på som går upp till en behållare som är 43 x 16 x 16 och innehåller biobollar, som jag ska ställa på täckglaset bakom rampen, sen rinner vattnet ner i karet. Sen var det med ett tetratec IN 1000, fast äldre modell (tror det är den... närmst lik på bilden) Har dock en fluval 4+ om nån tycker den verkar bättre... Jag ska ha malawis i... känns det som ett bra reningssystem??? -
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag tycker att det är konstigt att säga
den här pumpen är till tex 600 liter ?? varför då borde vara flera olika parametrar
tex den här pumpen är till ca 350gram sällskapsfisk
samt har du tex Malawi ska cirkulationen vara +100% större
och till saltvatten +700% cirkulationjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
-
I mitt 540 med tanganyika har jag en cirkulationspump på 1200 L/h och en på 1500 L/H
och dom trivs som fisken i vattnet ;-)Kommentar
-
Beror väll lite på vad för fisk du har i med och hur strömt du vill ha m.m m.m
Jag kör pumpskallar på 1800L/t i mina 540 kar funkar bra. Att man MÅSTE ha 3000L/h förstår jag inte meningen med.4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Men jag tycker att det här med pumpkapasitet verkar bli lite uppjagat. Och jag undrar uppriktigt vad du bygger ditt råd på. 3000 l i ett 540 blir 5,5xvolymen, lite konstigt att bara kunna säga att så är det!.... han kanske ska ha 10 st firrar i sitt malavikar & då tycker iaf. jag att det känns som lite overkillSenast redigerad av Gäst; 13 January 2008, 03:59.Kommentar
-
Ursäkta så hemskt mycket att jag råkade uttrycka mig lite fel! men du skriver faktiskt bör minst ha..... det är väll ungefär samma sak som måste??:
Men jag tycker att det här med pumpkapasitet verkar bli lite uppjagat. Och jag undrar uppriktigt vad du bygger ditt råd på. 3000 l i ett 540 blir 5,5xvolymen, lite konstigt att bara kunna säga att så är det!.... han kanske ska ha 10 st firrar i sitt malavikar & då tycker iaf. jag att det känns som lite overkill
hoppas du förstod vad skilnaden mellan bör och måste är
Tror dom flesta som hållt på med malawi på forumet instämmerKommentar
-
Kommentar
Kommentar