Rovfisktråden 2008
Kollaps
X
-
-
Senast redigerad av Cichlidaholic; 04 February 2008, 03:24.4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Kommentar
-
Det där mer dwarf frågade jag mest för att jag aldrig hört talas om just "dwarf", så frågan är om det är samma sp. "chilingali" som Ola labbat med eller om det dykt upp någon ny? Förmodligen är det väl en handlare nånstans på vägen som tyckte "dwarf" lät ballt baraTony EnglundKommentar
-
Det är nog tveksamt om de hugger yngel. De flesta firrar hugger ju visserligen småfisk om man släpper i ett gäng, men de som överlever första "panikjakten" lär nog simma säkert.
Det där mer dwarf frågade jag mest för att jag aldrig hört talas om just "dwarf", så frågan är om det är samma sp. "chilingali" som Ola labbat med eller om det dykt upp någon ny? Förmodligen är det väl en handlare nånstans på vägen som tyckte "dwarf" lät ballt bara
Angående yngel så produceras dom i samma burk som Ramphochromisen går i och än så länge ser det lovande ut med jakten. Afrayngel är dock hala små rackare så det är inte lika lättfångad mat som att käka pellets från ytan direkt, så vi får väl se hur länge jaktbeteendet sitter i.Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kommentar
-
Ola Svensson har örnkoll, och Thomas Regnell har odlat dem (förmodligen han som levererat dina). Jag har ett gäng små på ca 5cm, och jag tror "Endymion" har ett gäng också. Jag har bestämt för mig att chilingali'n skall bli ca 20cm i akvarium, och det får väl anses vara "dwarf" för att vara Rhamphochromis.Tony EnglundKommentar
-
Ola Svensson har örnkoll, och Thomas Regnell har odlat dem (förmodligen han som levererat dina). Jag har ett gäng små på ca 5cm, och jag tror "Endymion" har ett gäng också. Jag har bestämt för mig att chilingali'n skall bli ca 20cm i akvarium, och det får väl anses vara "dwarf" för att vara Rhamphochromis.
För mig så växer de snart ur karet hade tänkt spara 1+3 kan det vara lagom på Sp. Ferox ?? Eller så får jag skaffa större kar och sälja av 720, har spanat på ett 3meters men får ju inte in det utan lyftkran Frågan är vart man ska dra gränsen4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
På min Zoon
-
Ola Svensson har örnkoll, och Thomas Regnell har odlat dem (förmodligen han som levererat dina). Jag har ett gäng små på ca 5cm, och jag tror "Endymion" har ett gäng också. Jag har bestämt för mig att chilingali'n skall bli ca 20cm i akvarium, och det får väl anses vara "dwarf" för att vara Rhamphochromis.
Får väl köpa ett nät iställetKommentar
-
Rhamphochromis är ju stencoola firrar, så du lär nog behålla dem. De bör funka utmärkt i din balja tillsammans med mbunas, så jag ser inga problem alls.
Skall du ha en effektiv fiskrensare kan jag rekommendera Channa gachua. Jag har ett par sådana i en malawiburk, och där finns garanterat inga överlevande yngelTony EnglundKommentar
-
Kör i några Livingstonii eller Venustus de är riktigt duktiga på att plocka yngel4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
På min Zoon
-
Rhamphochromis är ju stencoola firrar, så du lär nog behålla dem. De bör funka utmärkt i din balja tillsammans med mbunas, så jag ser inga problem alls.
Skall du ha en effektiv fiskrensare kan jag rekommendera Channa gachua. Jag har ett par sådana i en malawiburk, och där finns garanterat inga överlevande yngelKommentar
-
Mina vuxna Rhamphochromis håller sig runt 12-14 cm (~2,5 år gamla nu). Vi får se om de når 20 cm - om jag skulle gissa så tror jag inte det...
/ThomasKommentar
Kommentar