If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Thrash-kungarna Slayer kan splittras efter nästa album. Det antyder sångaren och basisten Tom Araya.
Mvh/Andreas.
Det var på tiden. Sist jag såg dem var för fem år sedan i Tyskland och även om de spelade hela Reign in blood-plattan (med alla låtar i rätt ordning) så märktes det att de börjar bli gamla. De har de sedan Divine Intervention släpps ifrån sig en hel del riktigt dåliga grejer och även om de inte tappat stinget helt som exempelvis Metallica så kan väl 27 år vara tillräckligt?
Det var på tiden. Sist jag såg dem var för fem år sedan i Tyskland och även om de spelade hela Reign in blood-plattan (med alla låtar i rätt ordning) så märktes det att de börjar bli gamla. De har de sedan Divine Intervention släpps ifrån sig en hel del riktigt dåliga grejer och även om de inte tappat stinget helt som exempelvis Metallica så kan väl 27 år vara tillräckligt?
Såg dom på Metaltown förra året och måste nog säga att jag blev positivt överraskad av "gubbarna"...öste på (även om dom inte är mina favoriter precis). Så tråkigt att dom lägger av om dom fortfarande har kraften att ge puliken det dom ska ha.
Från Aftonbladet: "Bandet anses tillsammans med Metallica, Anthrax och Megadeth tillhöra ”The Big Four of Thrash” MEGADEATH??? Där kan man prata sömnpiller, dom spelade som förband till AC/DC för några år sen å jäklar va trötta dom va. Nästan lika trötta som Monster Magnet...
Från Aftonbladet: "Bandet anses tillsammans med Metallica, Anthrax och Megadeth tillhöra ”The Big Four of Thrash” MEGADEATH??? Där kan man prata sömnpiller, dom spelade som förband till AC/DC för några år sen å jäklar va trötta dom va. Nästan lika trötta som Monster Magnet...
De var "de stora fyra" på 80-talet. Det var väl ganska länge sedan Metallica spelade thrash med?
Dom såg piggare ut när dom var i sverige sist.
När som spelade som förband till maiden 99 så va jag helt säker på att nån hade spikat fast dom i scenen.
Det kan väl hända men det var som sagt bland det slöaste jag sett...Och visst att Metallica ändrat stil men dom håller ju fortfarande igång som liveband...
Senast redigerad av Niklas Olsson; 24 July 2008, 19:29.
Vet att det egentligen är mest av en skivsläppstråd, men känner ni för lite osignad metal så finns mitt band här: www.screaming-silence.com
Ganska brett spektrum inom metalgenren, så lyssna på några olika låtar innan ni bestämmer er för att det är skit...
Intressant med ett två manna band och kul att flera från Jkpg-trakten ger sig in i metalgenren innan var det ju i stort sätt bara Hellfueled man kände till.
Det här är kanske inte metal men bland det bästa som gjorts innom hårdrocks grenen.
Van Halen-Ain't Talkin' 'Bout Love. Att det svänger är det minsta man kan säga. Det här riffet var bland det första jag lärde sig när jag började spela giutar.
Kommentar