Bra metal 2008

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niklas Olsson
    Användare
    • February 2003
    • 1156

Metaltowns topp 3 spelningar:

3 Killswith Engage

2 Sonic Syndicate

1 Danko Jones
    //Niklas

www.nofoto.se
    Nofoto på Facebook

Kommentar

• Gäst

Vad tror/tycker ni om detta?

Thrash-kungarna Slayer kan splittras efter nästa album. Det antyder sångaren och basisten Tom Araya.

Mvh/Andreas.

Kommentar

• jonre723
        Användare
        • October 2004
        • 439

Ursprungligen postat av A C-son
        Vad tror/tycker ni om detta?

Thrash-kungarna Slayer kan splittras efter nästa album. Det antyder sångaren och basisten Tom Araya.

Mvh/Andreas.
        Det var på tiden. Sist jag såg dem var för fem år sedan i Tyskland och även om de spelade hela Reign in blood-plattan (med alla låtar i rätt ordning) så märktes det att de börjar bli gamla. De har de sedan Divine Intervention släpps ifrån sig en hel del riktigt dåliga grejer och även om de inte tappat stinget helt som exempelvis Metallica så kan väl 27 år vara tillräckligt?
        Och så är det.
        /J

Kommentar

• Niklas Olsson
          Användare
          • February 2003
          • 1156

Ursprungligen postat av jonre723
          Det var på tiden. Sist jag såg dem var för fem år sedan i Tyskland och även om de spelade hela Reign in blood-plattan (med alla låtar i rätt ordning) så märktes det att de börjar bli gamla. De har de sedan Divine Intervention släpps ifrån sig en hel del riktigt dåliga grejer och även om de inte tappat stinget helt som exempelvis Metallica så kan väl 27 år vara tillräckligt?
          Såg dom på Metaltown förra året och måste nog säga att jag blev positivt överraskad av "gubbarna"...öste på (även om dom inte är mina favoriter precis). Så tråkigt att dom lägger av om dom fortfarande har kraften att ge puliken det dom ska ha.
          Från Aftonbladet: "Bandet anses tillsammans med Metallica, Anthrax och Megadeth tillhöra ”The Big Four of Thrash” MEGADEATH??? Där kan man prata sömnpiller, dom spelade som förband till AC/DC för några år sen å jäklar va trötta dom va. Nästan lika trötta som Monster Magnet...
          //Niklas

www.nofoto.se
          Nofoto på Facebook

Kommentar

• Whistler

Vet att det egentligen är mest av en skivsläppstråd, men känner ni för lite osignad metal så finns mitt band här: www.screaming-silence.com

Ganska brett spektrum inom metalgenren, så lyssna på några olika låtar innan ni bestämmer er för att det är skit...

Kommentar

• jonre723
              Användare
              • October 2004
              • 439

Ursprungligen postat av Niklas Olsson
              Från Aftonbladet: "Bandet anses tillsammans med Metallica, Anthrax och Megadeth tillhöra ”The Big Four of Thrash” MEGADEATH??? Där kan man prata sömnpiller, dom spelade som förband till AC/DC för några år sen å jäklar va trötta dom va. Nästan lika trötta som Monster Magnet...
              De var "de stora fyra" på 80-talet. Det var väl ganska länge sedan Metallica spelade thrash med?
              Och så är det.
              /J

Kommentar

• Sacrium
                Användare
                • November 2005
                • 353

Dom såg piggare ut när dom var i sverige sist.
                När som spelade som förband till maiden 99 så va jag helt säker på att nån hade spikat fast dom i scenen.

Kommentar

• Niklas Olsson
                  Användare
                  • February 2003
                  • 1156

Ursprungligen postat av jonre723
                  De var "de stora fyra" på 80-talet.
                  Det kan väl hända men det var som sagt bland det slöaste jag sett...Och visst att Metallica ändrat stil men dom håller ju fortfarande igång som liveband...
                  Senast redigerad av Niklas Olsson; 24 July 2008, 19:29.
                  //Niklas

www.nofoto.se
                  Nofoto på Facebook

Kommentar

• Lutt
                    Användare
                    • October 2005
                    • 1919

Ursprungligen postat av Whistler
                    Vet att det egentligen är mest av en skivsläppstråd, men känner ni för lite osignad metal så finns mitt band här: www.screaming-silence.com

Ganska brett spektrum inom metalgenren, så lyssna på några olika låtar innan ni bestämmer er för att det är skit...
                    Intressant med ett två manna band och kul att flera från Jkpg-trakten ger sig in i metalgenren innan var det ju i stort sätt bara Hellfueled man kände till.

Metallica kommer alltid att vara trash för mig

Kommentar

• Bright_Blue
                      NCS Medlem
                      • June 2004
                      • 1582

Ursprungligen postat av Whistler

Tycker det låter bra, hårt och ganska mycket melodi förutom en sak och det är den här slags sången/skriket som förkommer i er musiksmak.

Mvh/ BB

Kommentar

• Whistler

Bright_Blue: http://en.wikipedia.org/wiki/Death_growl

Kommentar

• Bright_Blue
                          NCS Medlem
                          • June 2004
                          • 1582

Kanske varit uppe innan men här är en sjukt bra låt: http://www.youtube.com/watch?v=5mV_HHL-h6g

Kommentar

• Mattias777
                            Användare
                            • November 2006
                            • 1493

Det här är kanske inte metal men bland det bästa som gjorts innom hårdrocks grenen.

Van Halen-Ain't Talkin' 'Bout Love. Att det svänger är det minsta man kan säga. Det här riffet var bland det första jag lärde sig när jag började spela giutar.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                            Senast redigerad av Mattias777; 12 December 2008, 23:22.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Tony
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4594

Har Van Halen släppt nytt under 2008?

Nya Napalm Death är löjligt bra förresten!
                              Tony Englund

Kommentar

Arbetssätt...