Bra metal 2008

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Ursprungligen postat av Lutt

Ingen som kan rekommendera nåt bra powermetal band?
    Tja, lyssnar inte så mycket på powermetal men Rage är ett gammalt tyskt metalband som fortfarande lirar hederlig metal enligt de gammla "reglerna" med mkt driv och på en hyffsat hög musikalisk nivå utan att för den sakens skull bli för glammiga.

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Sacrium
      Användare
      • November 2005
      • 353

Ursprungligen postat av A C-son
      Tja, lyssnar inte så mycket på powermetal men Rage är ett gammalt tyskt metalband som fortfarande lirar hederlig metal enligt de gammla "reglerna" med mkt driv och på en hyffsat hög musikalisk nivå utan att för den sakens skull bli för glammiga.

Mvh/Andreas.
      Doh! Hur fan kunde jag missa Rage. Shame on me..

Kommentar

• Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

Ursprungligen postat av ozric
        Polsk döds? Vader smattrade ju på bra!
        För Power Metal gick det utför efter Walls of Jericho
        mm du hörde, En polare lyssnade på vader förr...usch.

Tss gå och dränk dig i nåt av dina kar
        Power metal är grejer det, kom ihåg när jag hörde Nostradameus för första gången och blev helt fast. Men metalfrälsningen började långt innan det, tror det var när jag satt och kollade på voxpop när Hammerfall spelade och då var det helt nytt för mig.

Ja haha Rage ja, Soundchaser ftw.

Är det nån som vet vilken genre Grave digger tillhör, de har la ändå hållt på sen hedenhös tid.

Sabaton är Power metal och dom är inte på väg att dö ut utan snarare tvärtom de är på väg att blomma ut ordentligt.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
          Lutt power metall är inte det Titan?mykcet hårt/Ann-Mari

Kommentar

• Lutt
            Användare
            • October 2005
            • 1919

Ursprungligen postat av annmari
            Hej!
            Lutt power metall är inte det Titan?mykcet hårt/Ann-Mari
            Räcker med ett skämt annmari.

Hårt och hårt vet ja inte men musiken låter fint iaf

Kommentar

• jarinen
              Användare
              • April 2003
              • 1888

Ann-mari: inte hålla på och göra sig lustig över metal genren! Om du är en riktig musiker borde du verkligen kunna uppskatta en hel del av genren då den vittnar om musikalitet och äkthet i många fall.

Mvh Jari

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                Håller inte med om metal Jarinen men det är min uppfattning/Ann-Mari

Kommentar

• Lutt
                  Användare
                  • October 2005
                  • 1919

annmari med din cello skulle du säkert platsa i det italienska bandet Rhapsody

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                    På tal om Italien Lutt I love Vivaldi/Ann-Mari

Kommentar

• jonre723
                      Användare
                      • October 2004
                      • 439

Vader - XXV
                      Och så är det.
                      /J

Kommentar

• Sacrium
                        Användare
                        • November 2005
                        • 353

Tycker det händer rätt få intressanta saker i powergenren överhuvudtaget.
                        Sabaton som du nämnde är jag inte särskilt imponerad av alls.
                        Men det är en svår situation att försöka göra nåt orginellt när det känns som det mesta är redan gjort på ett eller annat sätt.

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av annmari
                          Hej!
                          På tal om Italien Lutt I love Vivaldi/Ann-Mari
                          Vivaldi har varit en stor inspirationskälla för många inom metalgenren.

Mvh/Andreas.

Kommentar

• ozric
                            Användare
                            • March 2004
                            • 3187

När ändå denna tråden sen länge tappat fokus..? ...kanske man kan få tipsa om andra bra platter??? Årgång äldre hehe...(..e vad Jag e inne på just nu för ti`n ) Brittiska May Blitz gjorde 2 superklassiska platter 70-72 som jag skulle vilja pusha å langa lite mer för!! De håller samma musikaliska,tighta & samspela klass som typ The Doors el (studio-)Hendrix men de har en tygnd & råhet som kanske bara Hawkwind & B.Sabbath lyckades med i början av 70`. Kan bara inte förstå att detta bandet kommit i glömska & skugga så mkt som det tyckts ha gjort.Utmärrkt produktion är det dessutom, iaf på 2:a plattan "2nd of May"). I "Lassie-tråden" hade det kunnats läsa att medlemmarna fr May Blitz sen gick vidare till Pop-Bowie & Whitesnake )

Rock On!!

Grave Digger var å förblir Tysk Heavy Metal!! Var aldrig nåt fovvo-band fast man ett tag va inne på tysk "aggro" i form av Kreator,Sodom,Necronomicon & Protector (1:a!) . Men med Stones gamla psych-dänga "20.000 light years from home" ska de ha respekt för.... (samma låt som Monster Magnet hottar till på senaste...)

Min a favvo-band annrs nu för ti`n är Colour Haze & High on Fire,som lär komma ut med nya alster detta året.... Brukar ha ett par 6-pack kalla el nåt till sådana dagar/happenings..........

Hare gott , nu går jag på semester.......................................... .
                            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                            c",)

Kommentar

• Sacrium
                              Användare
                              • November 2005
                              • 353

Du missade Destruction från den magiska tyska trion där

Kommentar

• Tony
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4594

Pjuuh.. återhämtning efter en hård metaltown-helg är det som gäller nu.

Cavalera conspiracy och Clutch var utan tvekan helgens toppar.

Monster Magnet var i mitt tycke den största besvikelsen någonsin. Snacka om att ha tappat all styrka
                                Tony Englund

Kommentar

Arbetssätt...