Bra metal 2008

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • June 2004
    • 1582

Ni som gillar go musik skulle sett mustasch, ett jävla ös för 2 minuter sen på 2:an.

Kommentar

• Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

Nu börjar det dra ihop sig!

Opeth släpper sitt nästa alster i början av Juni.. ny trummis och ny gitarrist. Att gitarristen bör lyfta bandet ytterligare är jag helt säker på, men att ersätta den gamle flum-trummisen bör vara omöjligt.

Coldworker släpper nytt 12:e maj, och den skivan har jag lyckats lyssna på som hastigast. Ofantligt tajt och stenhårt som förra skivan, och jag tror nog att den kommer bli topp-3 i år

Nån som hört nått extrabra det senaste?
      Tony Englund

Kommentar

• jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

Tyckte nog att Testament "The formation of Damnation" funkar fint! Släpps i dagarna.

Mvh Jari

Kommentar

• jonre723
          Användare
          • October 2004
          • 439

Ursprungligen postat av Tony
          Opeth släpper sitt nästa alster i början av Juni.. ny trummis och ny gitarrist. Att gitarristen bör lyfta bandet ytterligare är jag helt säker på, men att ersätta den gamle flum-trummisen bör vara omöjligt.

Nån som hört nått extrabra det senaste?
          Ny trummis? Martin Axenrot (som minst sagt har en känd pappa i fiskkretsar räknat) är en av de mest kompetenta trummisar jag vet. Han har väl spelat i Opeth i några år nu iaf... Först som vikarie live, men de sista åren som fast medlem? Vill man lyssna på annat han gjort är Bloodbath i dagarna ute med en ny skiva - Unblessing the Purity.
          Och så är det.
          /J

Kommentar

• Tony
            Användare
            • April 2002
            • 4594

Ursprungligen postat av jonre723
            Ny trummis? Martin Axenrot (som minst sagt har en känd pappa i fiskkretsar räknat) är en av de mest kompetenta trummisar jag vet. Han har väl spelat i Opeth i några år nu iaf... Först som vikarie live, men de sista åren som fast medlem? Vill man lyssna på annat han gjort är Bloodbath i dagarna ute med en ny skiva - Unblessing the Purity.
            Ny på skiva menar jag förståss Jag har sett Opeth live med Axenroth på trummor ett antal gånger, därav min oro hehe.

Han är ju en svintajt och grymt duktig trummis, det är inget snack om den saken. Det han saknar är just flumstilen som den gamle trummisen hade, och Opeth är ju ett sådant band som kanske inte låter som bäst om allt spelas enligt "regelboken".
            Tony Englund

Kommentar

• Sacrium
              Användare
              • November 2005
              • 353

Ursprungligen postat av jarinen
              Tyckte nog att Testament "The formation of Damnation" funkar fint! Släpps i dagarna.

Mvh Jari
              Testament är alltid att räkna med, men blev ändå lite besviken. Fast är klart, med tanke på hur åren gått så skruvas förväntningarna upp mer och mer.

Kommentar

• pepp
                Användare
                • June 2006
                • 65

För er som gillar Bay Area Thrash är senaste EXODUS ett måste, släpptes 2007 men den är för bra för att inte nämnas här!

Kommentar

• ozric
                  Användare
                  • March 2004
                  • 3187

Vete fan eg vad som går som Metal men bra nya släpp e iaf ...

Ufomammut - Idolum (Benhård italiensk psychedelic , bästa hittills!)
                  Brant Bjork - Punk Rock Guilt (ni vet han trummisen från Kyuss, Fu Manchu etc)
                  Witch - Paralyzed (sämre än beduten men kul old school)
                  Farflung - A Wound in Eternity

Nåt jag missat?
                  "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                  c",)

Kommentar

• Tony
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4594

Mjaaa, missat och missat är ju en smakfråga, men nu när jag lyssnat in mig på Coldworkers "Rotting Paradise" är jag hyffsat säker på att den blir svårtslagen på toppen av 2008 års skivsläpp

Kanske skall tillägga att den är en mix av stenhård oldschool döds och trash. Hårt som granit rakt igenom, extremt välspelat och en grymt bra sångare som grädde på moset.
                    Tony Englund

Kommentar

• Ola Svensson
                      Användare
                      • April 2002
                      • 14633

Jag har tänkt att kolla upp dessa:

Jarboe/ Justin Broadrik - J2.
                      Jarboe sjöng i SWANS och Justin var med i originalupplagan av Napalm Death innan han bildade Godflesh.

Jazkamer - Art Breaker.
                      Powernoise möter grindcore. 52 låtar på 17 minuter. Det kan inte vara dåligt! http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=129&a=417472
                      Senast redigerad av Ola Svensson; 09 June 2008, 19:31.
                      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

Sabaton har äntligen släppt The art of war och går direkt upp på första plats enligt mig. Låten Ghost Divison håller precis lika hög klass som primo victoria, Cliffs Of Gallipoli och The Price Of A Mile går inte av för hackor dom heller.
                        De flesta låtarna handlar om Sun Tzu vilket är rätt uppenbart om man läser vad albumet heter.

Kommentar

• Bright_Blue
                          NCS Medlem
                          • June 2004
                          • 1582

Blandar mig in med lite länkar här vore kul och se om det finns nån som gillar lite Punkrock? Är inte så mycket för sån där dödsmusik men det är onekligen inne på detta forumet Flippa eller floppa.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Anti-Flag - Press Corpsejust to let you guys know. i have a lot of old a-f live videos in my profile. check them out. theyre really good.

Kommentar

• Anna Österman
                            Användare
                            • March 2006
                            • 282

Ursprungligen postat av Lutt
                            Sabaton har äntligen släppt The art of war och går direkt upp på första plats enligt mig. Låten Ghost Divison håller precis lika hög klass som primo victoria, Cliffs Of Gallipoli och The Price Of A Mile går inte av för hackor dom heller.
                            De flesta låtarna handlar om Sun Tzu vilket är rätt uppenbart om man läser vad albumet heter.

Håller med. Lyssnade på Myspace och det var ruggigt bra fast mina favoriter var Union och titelspåret.
                            Har en grym respekt för Sabaton som liveband.

För er som vill testa lite osignat så kan jag rekommendera Savage Heart från Göteborg http://www.savageheart.nu. Melodiös party hårdrock.
                            Fiskar är vänner-inte mat!

Kommentar

• ozric
                              Användare
                              • March 2004
                              • 3187

Ursprungligen postat av Tony
                              Mjaaa, missat och missat är ju en smakfråga, men nu när jag lyssnat in mig på Coldworkers "Rotting Paradise" är jag hyffsat säker på att den blir svårtslagen på toppen av 2008 års skivsläpp

Kanske skall tillägga att den är en mix av stenhård oldschool döds och trash. Hårt som granit rakt igenom, extremt välspelat och en grymt bra sångare som grädde på moset.
                              Tror det va du, Tony som tipsade om förra Coldworker. Kollade upp den då å den funkade ju absolut! E annars inte så inne på ny "aggro-meck-metal", men denna skall jag kolla upp...
                              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                              c",)

Kommentar

• Tony
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4594

Förra Coldworker var grind än den nya, så det är som två olika grupper
                                Tony Englund

Kommentar

Arbetssätt...