Bra metal 2008

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jerryco

Ursprungligen postat av Lars Andersson
    Kan inte låta bli att ge er Ranata Orna och hennes kusiner.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Jo, dom mimar, men det gör bara videosnutten faktiskt bara bättre. Renata Orna jobbar hårt på att etablera sig om modell och gick ut skolan i Florida med toppbetyg. Jag önskar henne allt gott.

Låten spelas av Babado Novo från Brasilien.
    sorry, I'm not swedish... I loved that video of Dyer Maker by Renata Orna. But now I found, it isn't at youtube anymore! Does somebody know where I can find it?

Kommentar

• Lutt
      Användare
      • October 2005
      • 1919

Eftersom denna tråden kom upp igen så måste man ju skriva...In Flames släppte nyligen a sense of purpose och jag väntar på att Sabaton skall släppa sitt album.

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Ja, In Flames nya är ju i mitt tycke det bästa de släppt sedan Clayman. Jag gillar inte alls deras pop-flörtar utan håller mig till Whoracle ännu

För oss gamla Pantera-rävar känns Throwdown's nya jäkligt najs förresten. Som Vulgar Display vs. Cowboys from hell, men modernt.
        Tony Englund

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
          Ser att ni pratar om metall här?vilken typ av metall?koppar brons eller vilken sort ska man ha den i akvariet?? silver kanske eller Guld, är det någon speciell metall som kan användas i hobbyn?,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Visste du inte att Discus är mer produktiva med lite musik? Det är förresten genom att låta fiskarna lyssna på metall som odlingsvarianterna Marlboro Red, Hard Rock Snakeskin och JackDaniels Flatfish kommer från.

Kommentar

• Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

Det vet väl alla diskusodlare, eller?
              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                Musik ja Malawe men tungmetall är inte bra för vattnet,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                  Om ni nu söker efter metall så bör ni kontakta en smedja dom jobbar med sånt,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• daniel_i_malmö
                    Användare
                    • April 2002
                    • 1338

Ursprungligen postat av annmari
                    Hej!
                    Musik ja Malawe men tungmetall är inte bra för vattnet,Mvh Ann-Mari
                    För en gångs skull tycker jag AM fick till det riktigt bra...
                    Tjugofem år med ciklider.
                    http://www.malmoakvarieforening.se
                    Centralamerika 2006
                    Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• jonre723
                      Användare
                      • October 2004
                      • 439

Ursprungligen postat av Tony
                      För oss gamla Pantera-rävar känns Throwdown's nya jäkligt najs förresten. Som Vulgar Display vs. Cowboys from hell, men modernt.
                      Kolla då upp Warbringer. I mina öron låter det väldigt likt Exhorder, bandet som Pantera snodde soundet av... Gillar du den gillar du förmodligen nya Testament med, även om det inte alls är lika bra

Bäst i år hittills är dock Kaosritual och Leviathan. Averse Sefira, Pest och Mgla låter också mycket bra. Och Nekrokult och Orcivus och...
                      Och så är det.
                      /J

Kommentar

• Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

Ursprungligen postat av Tony
                        Ja, In Flames nya är ju i mitt tycke det bästa de släppt sedan Clayman. Jag gillar inte alls deras pop-flörtar utan håller mig till Whoracle ännu

Haha in flames poplåtar

Jag tycker de flesta skivorna dom har släppt har varit bra....men just whoracle låter usch enligt mig men själva låten whoracle skulle man kunna ha som bakgrundsmusik till en ciklidvideo

Pantera har jag hört och ja antar att de andra du nämnde är snarlika usch usch inget för mig.

Undra om inte Nostradameus och Nocturnal rites vill släppa nåt i år har dock inte hört nåt.

annmari: ja tycker du inte tillför diskussionen, känner du till nåt bra metalband som släpper nåt dugligt i år.

Kommentar

• daniel_i_malmö
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1338

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                          För en gångs skull tycker jag AM fick till det riktigt bra...
                          Fast det räcker med ett off-topic skämtförsök per tråd....
                          Tjugofem år med ciklider.
                          http://www.malmoakvarieforening.se
                          Centralamerika 2006
                          Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• Ola Svensson
                            Användare
                            • April 2002
                            • 14633

Jag kan ju inte riktigt hänga med här då jag har nollkoll på vad som ges ut. Jag köpte "Pilgrimage" med OM och den är ju om möjligt ännu bättre än föregångaren.

Sedan köpte jag även klassikern "Dopesmoker" av den tidigare reinkarnationen av OM dvs Sleep. En låt med 63 minuters doom i snigelfart eller vad man nu ska kalla det och till skilnad från i OM så grovlas det nästan lite. Och så finns det gitarr vilket OM inte har. En livelåt på en kvart ingår också.

Edit: Den finns med i Wikipedia! http://en.wikipedia.org/wiki/Dopesmoker
                            Senast redigerad av Ola Svensson; 11 April 2008, 10:54.
                            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• ozric
                              Användare
                              • March 2004
                              • 3187

Sett denna Ola.. http://www.youtube.com/watch?v=9shbY_IgWNM .. Låten har åas inget med filmen att göra mer än titeln -"klippen" är alltså stulna rakt av. Fanns även ett underbart klipp med OM live på Youtube men jag hittar inte den längre..

Vill återigen slå ett slag för göteborgska Graveyard`s debut-album från förra året. En super-produktion enligt mig, om man e inne på Blue Cheer, Pentagram & Jericho etc etc. Nästan det enda jag HAR att lyssna på nu för tiden då 150 GB gått upp i rök här hemma...
                              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                              c",)

Kommentar

• Ola Svensson
                                Användare
                                • April 2002
                                • 14633

Ska kolla videon när jag har snabbare uppkopling på månndag...

Sen så skulle det ju vara ohyggligt komiskt om Dr. Pepper förlorade en miljard genom att kolla vadslagningsfirmor http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=759984

Gratis Cuba Cola om KRAFTWERK-boxen kommer i år? (inte metall, men kungarna av försenade skivsläpp som får GnR att framstå som ammatörer).
                                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...