Jag ska precis limma i en M modul på botten i min burk, ska jag borra hål i den så vattnet kommer in eller ska det vara luft kvar i modulen?
Bakgrunds modul
Kollaps
X
-
Bakgrunds modul
Taggar: Ingen -
-
Det är inte så mycket att flytta runt på den ska ligga i ett 220liters.Kommentar
-
borra några mycket små hål i modulen så den vattenfylls. Se bara till att göra det på modulens högsta punkt..malawi 4 lifeKommentar
-
Om karet redan är igång kan du med fördel fylla den med något och silicona en skiva i botten så slipper du tömma hela karet.. Men det kan också vara bra om du tröttnar på den eller vill rengöra den med högtryckstvätt.
att sedan borra hål eller ej brukar ja strunta i då de flesta moduler läcker som såll.. men det e ju en smaksak.4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Det är en enorm lyftkraft i modulerna, och sätter man en på botten skall den vara både luftfri (alltså borrad) och välsilikonad tycker jag. Testa att ta en modul och bara håll under vatten så känner du lyftkraften.Tony EnglundKommentar
-
Tack för tipsen nu är den borrad med 2 små hål på dom högsta punkterna samt limmad i botten
//PeterKommentar
-
Kommentar
Kommentar