Jag e totalt okunnig när det gäller firefish men så kan det säkert va. Min är väl ingen 10 poängare men han tillför en trevlig nyans i burken. Jag skall köpa finare snart. Strawberry red har jag också läst i butik o dom har liknat den jag har nu.
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Det är fiskar som tillhör den stammen jag vill ha. Jag säger som dom sa i Ferdinan: Honom skall vi haKommentar
-
Fire fish, blood orchid, dragoon blood, red dragon, strawberry red - kärt barn har många namn .Kommentar
-
[QUOTE=Mattias777;730647]Det är fiskar som tillhör den stammen jag vill ha. Jag säger som dom sa i Ferdinan: Honom skall vi ha[/QUOT
Jag får väl också lägga upp en nytagen bild på en av mina firefish.
Tyvärr gör inte bilden fisken rättvis, för att den har djupröd färg och mättnad av rött som jag inte har sett på en enda fisk innan, hela fisken är knallröd.JanneKommentar
-
För att jag får inte fram några röda på dragon blooden, och samtidigt på firefishen får jag inte fram några med sämre rött i.
Och även honorna som jag får fram skiljer sig åt, dragonblooden honor har mycket mer färg och går åt det oranga hållet, medans firefishens är blekare med lite röda prickar i sigKommentar
-
-
[QUOTE=malawijanne;730649]Det är fiskar som tillhör den stammen jag vill ha. Jag säger som dom sa i Ferdinan: Honom skall vi ha[/QUOT
Jag får väl också lägga upp en nytagen bild på en av mina firefish.
Tyvärr gör inte bilden fisken rättvis, för att den har djupröd färg och mättnad av rött som jag inte har sett på en enda fisk innan, hela fisken är knallröd.JanneKommentar
-
Jo jag har också trott att det har varit så, men nu efter ett par år, och att jag har odlat bägge två så är jag tveksam till att det stämmer.
För att jag får inte fram några röda på dragon blooden, och samtidigt på firefishen får jag inte fram några med sämre rött i.
Och även honorna som jag får fram skiljer sig åt, dragonblooden honor har mycket mer färg och går åt det oranga hållet, medans firefishens är blekare med lite röda prickar i sigKommentar
-
Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kommentar
-
Okej den här är väl inte lika röd som era, men nog en av de rödare Paralabidochromis sp. "Redfin piebald" som jag sett.Patrick ErikssonKommentar
-
Och dom som blev rödast, det var dom honorna som var oranga från början men som sedan konverterade till hannar.
Dom fick en ruskigt fin röd färg.JanneKommentar
-
-
Kommentar
Kommentar