Den dominerande Enantiopus sp. "Kilesa" hanen blir finare för varje dag.
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
-
För det första så har jag inte någom värsting utrustning, det är inte ens en digital systemkamera jag andvänder utan en hybridkamera som heter Cannon poweshot S3. Jag har precis börjat fota och lär mig genom att prova på, vet för fan knappt vad som e vad på kameran.
Om nu du tycker bilden e livlös så får du gärna tycka det, tycker också dina bilder på gula moorii är livlösa, varför fotar du en blå fisk i gult ljus? men jag kände inget behov att skriva det när jag såg den bilden förut. jag menar hur kan man fota en fisk som är blå med gult ljus? Du kan säkert hur mkt som hellst om foto men din kritik känns inte konstruktiv utan mer som en dryg arrogant besserwisser.
Jag har väl inte ditt tycke när det gäller bilder eller har du patent på vad som är smak? Lyssnar gärna på konstruktifv kritik men man känner om det är konstruktivt! Även om du kan mkt om foto så försök ha en lite ödmjukare ton så skulle jag inte bli så jävla irriterad.
Ang gult ljus på mooriin så var det vitt ljus från blixten, är nog sanden å btn-modulerna som reflekterar gult. Där har du en poäng iaf, miss av mig i redigeringen! T.ex. sån kritik uppskattar jag att få direkt, så man blir bättre! (känns lite som om många tyckt de, fast inte orkat eller vågat säga de, trist)
Om man inte tycker att ens bild är bra så ska man säga de, å vad personen kan göra bättre! Bara för jag fotar med 1D mark III så säger ju inte de att dom med sämre kameror inte får ge kritik!
Ok att jag kanske kan va lite besserwisser ibland. Men de har nog me mitt humör, jobbade 65timmar förra veckan, så jag har vart rätt grinig i helgen..Senast redigerad av Laesk; 11 February 2008, 07:09.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag tror att Henrik menar Patricks kilesabilder.
Kan bara hålla med om att de är skitsnygga!Mvh
RobinKommentar
-
Sorry Mattias, jag trodde du hade typ en 400D med 18-55.
Ang gult ljus på mooriin så var det vitt ljus från blixten, är nog sanden å btn-modulerna som reflekterar gult. Där har du en poäng iaf, miss av mig i redigeringen! T.ex. sån kritik uppskattar jag att få direkt, så man blir bättre! (känns lite som om många tyckt de, fast inte orkat eller vågat säga de, trist)
Om man inte tycker att ens bild är bra så ska man säga de, å vad personen kan göra bättre! Bara för jag fotar med 1D mark III så säger ju inte de att dom med sämre kameror inte får ge kritik!
Ok att jag kanske kan va lite besserwisser ibland. Men de har nog me mitt humör, jobbade 65timmar förra veckan, så jag har vart rätt grinig i helgen..
Ok Laesk jag förlåter dig, kan också bli välldigt grinig när jag e pressad o trött. Uppskattar mkt at du är ärlig med hur det är Hoppas du får vila ut och att nya sköna bilder kommer framöver.Kommentar
-
Kommentar
-
Jag håller med om att det är vackra fiskar som vi gärna ser mer av och Patricks bilder är grymma. Men att de aldrig är med i fototävlingen var att ta i, en sökning i fototävlingen på kilesa gav 4 träffar.
http://www.ciklid.org/fototavling/fo...a.php?nr=50336Kommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Mattias, snygg bild på BB. Var kommer BB ifrån, tycker nämligen att jag känner igen den?3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
-
Tack allihopa, kul att ni gillar dom
Dom är väl litet dyrare än dom flesta vanligaste tanganyika cikliderna. I butik kostar dom nog mellan 350-450kr per styck (i alla fall här borta). Jag köpte mina privat och betalade strax under 200kr per styck.Patrick ErikssonKommentar
Kommentar