Du menar en grå trist btn bakgrund, håller inte med dig där. Visst det kan vara snyggt när bara fisken syns. Om jag beskär så blir ju skärpan sämre dessutom eller?
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Kommentar
-
fint fisk den du har bild den.. är den hane där ser jag den.. fint.. är han bestämmer över alla fiskar i din karet??? fint den mkt katalen den färg vacker.. den har där på zoopet för t-shirt där såg jag den.. jag skall tänka beställa den en t-shirt den med malawi den lab.fuellerouri "katalien" där har där i zoopet där såg jag den i bild den tshirt.. vacker.. mvh klas375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Kommentar
-
Ja det menar jag, annars hade jag inte sagt det.
En liten fisk mitt på en stor grå bakgrund utan nått annat är verkligen livlöst, den andra bilden va 100ggr bättre, där såg man lite hur det såg ut i akvariet, sand, växter osv.. då blir bilden mer spännande å givande.
Skärpemässigt? Din kamera har väl 8-10 mpixlar, utnyttja dom, om du inte har ett tele eller "långt" macro så du kan fylla ut sensorn med hela fisken.Kommentar
-
Den här lille gynnaren kröp runt på glaset imorse. Bra med saker som inte rör sig så fort, då klarar tom jag av att ta kort på dem.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Bild 1 En Lithobates hane i lekdräkt...Enligt han ja köpte den av skulle fadern vara "väldigt" blå..Hur vanlig är denna kassa utfärgning på Lithobates i Sverige?
Bild 2 Stuartgranti maleri hona möter hane
Bild 3 nybliven Copadichromis azureus mammaKommentar
-
Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Lite bilder igen
Bild 1: Munruvande victoriahona
Bild 2: Haplochromis sp. "tipped blue"
Bild 3: Neochromis rufocaudalis Saa nane islandKommentar
-
Ja det menar jag, annars hade jag inte sagt det.
En liten fisk mitt på en stor grå bakgrund utan nått annat är verkligen livlöst, den andra bilden va 100ggr bättre, där såg man lite hur det såg ut i akvariet, sand, växter osv.. då blir bilden mer spännande å givande.
Skärpemässigt? Din kamera har väl 8-10 mpixlar, utnyttja dom, om du inte har ett tele eller "långt" macro så du kan fylla ut sensorn med hela fisken.
För det första så har jag inte någom värsting utrustning, det är inte ens en digital systemkamera jag andvänder utan en hybridkamera som heter Cannon poweshot S3. Jag har precis börjat fota och lär mig genom att prova på, vet för fan knappt vad som e vad på kameran.
Om nu du tycker bilden e livlös så får du gärna tycka det, tycker också dina bilder på gula moorii är livlösa, varför fotar du en blå fisk i gult ljus? men jag kände inget behov att skriva det när jag såg den bilden förut. jag menar hur kan man fota en fisk som är blå med gult ljus? Du kan säkert hur mkt som hellst om foto men din kritik känns inte konstruktiv utan mer som en dryg arrogant besserwisser.
Jag har väl inte ditt tycke när det gäller bilder eller har du patent på vad som är smak? Lyssnar gärna på konstruktifv kritik men man känner om det är konstruktivt! Även om du kan mkt om foto så försök ha en lite ödmjukare ton så skulle jag inte bli så jävla irriterad.Senast redigerad av Mattias777; 11 February 2008, 03:55.Kommentar
-
Min hanne dominerar ljust nu både mot fryerin och aulonocara Jakobfreibergi Cape Maclear . Bland lättviktare så så är den ganska tuff och tar för sig om den inte känner sig undertryckt.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar