Fisk och akvarierelaterade bilder - del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Dags för lite viktoria. Först en Paralabidochromis chromogynos hane som börjat färga ut på allvar. Sedan har vi en Lipochromis sp. "Matumbi Hunter" hane i lekdräkt.Patrick ErikssonKommentar
-
Jag tror det är jättbra för viktoriaciklider i akvariehobbyn när du postar så fina bilder Patrick!Mvh
RobinKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Jag hittar bara WB hanar på nätet (dvs flöckiga) är alla firrar, både honor och hanar fläckiga? Hur blir könskvoten?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Lite mer victoriabilder
Bild 1: Gäspande H. sp. "ruby green" hane
Bild 2: Neochromis sp. "Entebbe"Kommentar
-
På en del hanar så övergår det gulgröna ibland till guld, påminner faktiskt om guld metallic, och en del har ett skimmer av blått eller mintgrönt.Patrick ErikssonKommentar
-
Neochromisen var ju superläcker! Jag är avunsjuk på er som har så god tillgång på Viktoriaciklider. Dom enda jag har tillgång till just nu är chromogynos, ruby green albino (huga!) och red fin piebald.Patrick ErikssonKommentar
-
Tacka dem som bevarat arterna, exempelvis Axel Böhner i Tyskland och även Kent i Nol samt även universiteten. Men god tillgång vet i tusan om det är, det är detektivarbete att få tag på fisk.
Se till att få tag på redfin piebald för den har dött ut här i Europa. Pga att hanarna hade glömt bort hur man gör när man leker(antagligen inavel)Kommentar
Kommentar