Fisk och akvarierelaterade bilder - del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Riktigt fulsnyggt blir charmigt till slut...
Deras kroppsform är väl delvis könsbetingad...e det inte så Wilhelm?
Tippar på att braxen är en hane...
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Kommentar
-
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Slänger upp en bild på en Discus hona.
Har nog haft denna hona på bild här tidigare.
Men blev nöjd med denna bildKommentar
-
Kommentar
-
Senaste tillskottet i burken hemma, Tropheops MC "otter point".... Jäkla grann kille, gör sig bra i karet...Kommentar
-
Kommentar
-
En liten Aulonocara Eureka pojke som börjar visa lite färg.Kommentar
-
Kommentar
-
Och en massa små demasoni på uppväxt med... glömde dessa , är där tillfälligt bara... man kan se en av dem väldigt suddigt i bilden...Kommentar
-
Vilken malsort?
Det finns ju så många kunniga här på malar, så här är en sort jag köpte för ett gäng år sen som Anc. sp.Leucostictus tror jag de hette. jag fick några kullar yngel, men sen blev karet överbefolkat och nästan alla fiskar dog, men några yngel blev kvar och har nu växt sig vuxna, så jag tänkte fråga om nån kunde verifiera namnet eller ge mig det korrekta namnet.
tack på förhandMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kom just att tänka på att jag faktiskt hade rengbågsfiskar i ett par av mina kar med jullar för en massa år sedan. En perfekt kombination sett till vattenvärde och nisch i akvariet, även om det knappast var biotopriktigt.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Kan jag mycket väl tänka mig, jag hade black molly och jul. dickfeldi i ett kar en gång och bägge ynglade som attan, ingen käkade yngel funkade kanonbraMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Det finns ju så många kunniga här på malar, så här är en sort jag köpte för ett gäng år sen som Anc. sp.Leucostictus tror jag de hette. jag fick några kullar yngel, men sen blev karet överbefolkat och nästan alla fiskar dog, men några yngel blev kvar och har nu växt sig vuxna, så jag tänkte fråga om nån kunde verifiera namnet eller ge mig det korrekta namnet.
tack på förhand
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar