Ja. Jag kan vara bådas lärjunge
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Grejen är den att jag håller på o försöker lära mig att fota. När jag ser Delays o Robins bilder blir jag inspirerad och vill lära mig ta bilder i den klassen, lärjunge komenentarerna är menat som humor.....Senast redigerad av Mattias777; 11 January 2008, 13:52.Kommentar
-
Helt rätt att ta intryck, lärdom och inspiration av dom killarna, men det finns en hel del giftiga fotografer här...kul!Kommentar
-
Men man får inte avskräckas från att visa upp sina amatörmässiga alster här och framförallt så behöver man inte be om ursäkt om man visar en bild som inte är knivskarp!
Så ladda upp "halvdassiga bilder" det tänker jag göra!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Du är inte ensammen med dessa tankegångar! Även jag och en massa till vill kunna ta fina bilder.
Men man får inte avskräckas från att visa upp sina amatörmässiga alster här och framförallt så behöver man inte be om ursäkt om man visar en bild som inte är knivskarp!
Så ladda upp "halvdassiga bilder" det tänker jag göra!Kommentar
-
Här är en ganska lyckad bild med en dålig kamera. Cynotilapia Afra "Likoma"Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Är det inte lite hymmel bland fotografering tycker ni? Skaffar jag en en dyr bra systemkamera där jag kan lite om inställningar så kan jag plåta en hel del schyssta bilder däremot om jag har en kass vanlig "svenssondigitalkamera" där jag kan lite om inställningar så får man inga bra bilder. Det jag menar är att det inte går att göra underverk utan bra grejjer.Mina åsikter, nån som håller med?Senast redigerad av Bright_Blue; 11 January 2008, 15:03.Kommentar
-
Jag håller med dej om att det är svårt att göra underverk med en kass kamera. Men det betyder ju inte att man tar skitbra bilder bara för att man har en bra kamera. Jag har fotat fisk med min Eos 400D i över ett halvår nu och jag tar fortfarande inte bilder i närheten av Deelay, Robin, Stiffe, Cutekide och grabbarna.. Tyvärr.
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
Är det inte lite hymmel bland fotografering tycker ni? Skaffar jag en en dyr bra systemkamera där jag kan lite om inställningar så kan jag plåta en hel del schyssta bilder däremot om jag har en kass vanlig "svenssondigitalkamera" där jag kan lite om inställningar så får man inga bra bilder. Det jag menar är att det inte går att göra underverk utan bra grejjer.
Jag håller inte helt med där, även om det förstås underlättar att ha en systemkamera som medger att kunna komma ner i slutartid och därmed åstadkomma bra bilder.
Betänk att följande årsvinnare i Fototävlingen 2005 hade tagit bilden med en kompaktkamera http://www.ciklid.org/fototavling/fo...a.php?nr=50569, eller hur Jonas.
Ljus, optik och komposition är i mina ögon A och O för att åstadkomma ett bra resultat.
Att ge och ta emot bildkritik är något av det viktigaste för att kunna utvecklas i son fotografering, så jag anser att mer sådant i denna tråd inte alls är fel.
Vet inte om alla har hittat in till kommentarsfunktionen i fototävlingen, men där finns alla möjligehter till att ge och få feddback på sina bilder.Senast redigerad av Joakim Draktoft; 11 January 2008, 15:22.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
Kommentar