Någon som har tips på Ciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niklask

    Någon som har tips på Ciklid?

    Hej,

    Jag har 450l kar med ett par A. agasizzi och ett par A.Macmasteri. Jag har hört en hel del olika versioner om odling av apistogramma, en del odlar dem bäst i par, andra i kolonier. Där finns också ett gäng pansarmalar och ca 20 kardinaltetror.

    Det känns lite tomt. Undrar om någong har ett tips på någpn ciklid som håller till i mitten-ovan regionen och inte är för agressiv? Jag tänkte kanske nyckelhåls ciklid, eller Diskus? Alla tips är välkommna!

    -Niklas

  • imported_n/a
    Användare
    • November 2002
    • 157

    #2
    Hej Niklas!
    Du kan lugnt ha nyckelhälsciklider i ditt akvarium för snällare fisk
    får man leta efter, jag hade för ett antal år sedan nyckelhålsciklider och dom är lugna och snälla, dom gick dessutom ihop med diskus,du kan också ha diskus under förutsättning att du har runt
    28-29 grader och surt vatten. Dom akvarieodlade varianterna på diskus tål en hel del. Lycka till Niklas. mvh Ann-Marie

    Kommentar

    • Micke_A
      NCS Medlem
      • January 2003
      • 638

      #3
      Hej

      Nyckelhålsciklider är väldigt fina, och intressanta, men kan vara rätt svåra att få att leka. Mina två par har nästan alltid lekförberedelser, men jag har bara sett dem med rom en gång. De är heller inte särskilt skygga om de trivs. Mitt ena Nyckelhålspar höll en Brasiliensishane stången tills han blev lite för stor för dem.

      MVH Micke

      MVH Micke

      "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Scalare!

        /Peter
        Nr 431
        Akvariumsite, mina bilder på akvarium, akvariesite.

        Kommentar

        Arbetssätt...