Jajjamen så här såg det ut i förmiddags, kändes riktigt gött efter all väntan.
Projekt 720l Tanganyika
Kollaps
X
-
-
Efter en liten stund såg det ut så här.. får väll se hur länge den där har tänkt att flyta, någon som vill sätta en bira på något tips??Kommentar
-
Ha detta i åtanke är mitt råd.
2 dygn är mitt tipp.Kommentar
-
Kommentar
-
Det blev ljusare när jag fick i vattnet, ska se om jag kan hitta några andra rör också. Sen ska den ena roten väck, men det får vänta tills stenen töat framKommentar
-
Då har det gått ca 1,5 dygn sedan jag fyllde det, såg jättebra ut. Var borta några timmar ikväll, när vi kommer hem ser det ut som ngn har hällt en spann mjölk i karet
Aldrig får man vara riktigt glad!Kommentar
-
Har du haft belysningen på? pressat ur nått gammalt filter i den nya burken?Kommentar
-
-
-
-
Av det man ser tycker jag inredningen vart fin , ser naturtroget ut *tumme upp* och det vart bättre med bara 1st rot.4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Ser ju kanon ut och det lär ju bara bli bättre allt eftersom dimman lättar
Det lägger sig säkert - ge det lite tid...jag vet, det är det där med tålamodet.
Du hann före mig rejält - ett tips som tvingar fram tålamodet är att omge sig med tre barn...då faller planerna lika fort som man gör upp dem - men nu är åtminstone min bakgrund limmad på plats och snart kommer sand/sten i också och sen...om ett halvär eller så
Bilder kommer (i Projekt 310tråden) när jag kännar att jag törs säga att jag är nästan klar - men kul att se att ditt projekt tagit rejäla kliv.MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Gjorde ALDRIG rent filtret bakom nångång mer än jag hade en 5 cm tjock filtermattebit bakom utsuget som jag tog upp och krama ur nån gång om året.
Snacka om filter alltså, drev det hela med en fluval 4+ till ett sånt strilrör där utblåsvattnet kom ut i karet.// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
Ser ju kanon ut och det lär ju bara bli bättre allt eftersom dimman lättar
Det lägger sig säkert - ge det lite tid...jag vet, det är det där med tålamodet.
Du hann före mig rejält - ett tips som tvingar fram tålamodet är att omge sig med tre barn...då faller planerna lika fort som man gör upp dem.Kommentar
-
Så här hade jag bakom mitt 375 btn miniamazonas innan och jag hade igång det i 2 år innan det såldes.
Gjorde ALDRIG rent filtret bakom nångång mer än jag hade en 5 cm tjock filtermattebit bakom utsuget som jag tog upp och krama ur nån gång om året.
Snacka om filter alltså, drev det hela med en fluval 4+ till ett sånt strilrör där utblåsvattnet kom ut i karet.
För övrigt har jag täckt inn karet med filtar, var tvungen att tjuvkika lite nu och det såg betydligt klarare ut. Vet ej om det har ngt med mörkläggningen att göra men det kan väll inte skada.Kommentar
Kommentar