Troffetråden 2008 - Del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
funkar inte!? (dålig start,hehe)Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Funkar nu, ibland kan det vara svårt att komma in där.4620l Tropheus med blandad Tanganyika...
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2853371Kommentar
-
Kan man inte lägga en sån här grej som en del under ciklid.se?
att sprida ut allt på 35 olika urls blir bara jobbigt i längden tycker jag.
Jag gillade upplägget med arter och så.Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
-
?????
Skulle höra om där e någon härsom har erfarenhet av en tropheus släckting som heter Simochromis diagramma isanga??? Funderar på att stoppa ner 10-15st med en troffe grupp.
Hur e dom i jämförelse med pettrisar?Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Jag har aldrig haft dom men riktigt snygga firrar! Har hört att de ska vara väldigt väldigt aggro!! Hyfsat stora blir dom oxå, runt 20 cm tror jag!Kommentar
-
Jeg har 1+3 Simochromis diagramma fra Isanga i en 720l med 30 vf bulu point, 33 so canary cheek og 7 o. ventralis.
Simohannen er definitivt terroristen i det karet! Ville aldri hatt 10-15 stk sammen med en tropheusgruppe. Da hadde det nok blitt LITE lek hvertfall!
Når det gjelder simochromisen så går det bra med de tre hunnene, men det er mye jaging.. Ingen finner blir rørt- hverken hos tropheusene, ventralisene eller simoene selv.. Hunnene er fra 13-15 cm og hannen er vel en 16-18 cm tipper jeg.. Sinnsykt spill i fargene.. De har mye metallic som ikke kommer fram på bildene.. Når hannen drar på blir han grønngul på kroppen og litt rosa i panna..
Tegningene i panna forandrer seg hele tiden-på sekunder.. Penest var han når han fightet med kirsebæralfaen på 14-15 cm.. Det var det tøffeste jeg har sett noensinne.. Kameraet mitt var selvfølgelig bortlånt den helgen
Mvh,
KristianKommentar
-
Jeg har 1+3 Simochromis diagramma fra Isanga i en 720l med 30 vf bulu point, 33 so canary cheek og 7 o. ventralis.
Simohannen er definitivt terroristen i det karet! Ville aldri hatt 10-15 stk sammen med en tropheusgruppe. Da hadde det nok blitt LITE lek hvertfall!
Når det gjelder simochromisen så går det bra med de tre hunnene, men det er mye jaging.. Ingen finner blir rørt- hverken hos tropheusene, ventralisene eller simoene selv.. Hunnene er fra 13-15 cm og hannen er vel en 16-18 cm tipper jeg.. Sinnsykt spill i fargene.. De har mye metallic som ikke kommer fram på bildene.. Når hannen drar på blir han grønngul på kroppen og litt rosa i panna..
Tegningene i panna forandrer seg hele tiden-på sekunder.. Penest var han når han fightet med kirsebæralfaen på 14-15 cm.. Det var det tøffeste jeg har sett noensinne.. Kameraet mitt var selvfølgelig bortlånt den helgen
Mvh,
Kristian
Dom jag kan köpa e 4-6 cm och tänkte att dom tar ihjäl varandra så det kommer att vara lagom kvar sedan.. Eller du tycker att jag skall ta 10 i den sisen så kommer jag kanske att ha 1+3 kvar när man kan könsbestämma dom?? Finns även vf 12-15 cm att tillgå men tror jag tar dom mindre eftersom det e första försöket med denna fisken...
Va säger du?Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
-snygga (trist att dom blir så stora)
Mvh,
KristianTropheus Duboisi halembe, so
-
Mvh,
KristianDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Vilken färg har Black bemba i sjön. En del säger att de är röda medan andra säger att både oranga och röda finns i sjön.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Definitionsfråga på vad som e orange och rött va? Jag har tex aldrig sett en RÖD Rödzebra!
Variationer finns nog i sjön som hos alla andra Tropheus."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
En rödzebra e röd och en orangemoori e orange, skitlätt ju =)Kommentar
-
Kommentar
Kommentar