Troffetråden 2008 - Del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
stiffe...det nedre fotot är rent fantastiskt! Det är banne mig konst! Är det verkligen sant att du tagit fotot där de fyra är vinklade så mot varandra? Underbart fint foto på Tropheus Kasanga.Kommentar
-
Stiffe är en bra fotograf och lyckades här knäppa ett kort i rätt ögonblick. grymmes gjort!Kommentar
-
Vad menar du? tror du stiffe har trixat med fotot och klistrat in fiskarna i de possitioner eller vad är det du antyder? Jag förstår inte varför du ens ställer frågan.
Stiffe är en bra fotograf och lyckades här knäppa ett kort i rätt ögonblick. grymmes gjort!
Vad var reklamen för triss..."ibland bara händer det"...Kommentar
-
Vad menar du? tror du stiffe har trixat med fotot och klistrat in fiskarna i de possitioner eller vad är det du antyder? Jag förstår inte varför du ens ställer frågan.
Stiffe är en bra fotograf och lyckades här knäppa ett kort i rätt ögonblick. grymmes gjort!
säger som barnen (luften är fri)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Tycker det låter lite av avundsjuka här ciklid4fun eller?
Vad menar du med att dom är färgmatade????
Matar inte vi alla med något som förstärker färgerna?
Jag matar med både Artemia och Astaxanthin i min räkmix för att förstärka färgerna men inte fan ser mina Körsbär ut som Stiffes för det.
och visst är jag avundsjuk på Stiffes fantatiska troffar de är kanonfina allihopa.....men däremot så gillar jag normalfärgade körsbär mer än Stiffes (fast de kanske är en annan variant vad vet jag) så om du tror att jag är avundsjuk på det så har du fel, och stiffe har rätt färgmatningen var ett litet internskämt där såg du inte smileys??
hade jag velat ha sådana körsbär hade jag väl inte köpt de jag har det hade ju varit ganska korkat eller?Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Jo men oavsett om du färgmatar en körsbär så är fläcken röd och fläcken blir inte häller större för att man matar den med färgfoder. Jag gillar stora fläckar på en körsbär men de skall inte vara för stora. Bäst är om det är 2 stora runda fläckar som är i enkroners storlek och inte en kil i ryggen för då kan det kvitta. Man skall inte nöjja sig med en halvdan fisk är min filosofi. finns möjlighet att få det lilla extra fina på en variant så vill iaf jag ha det.
jag har dock lite svårt att förstå varför alla ska ha finare fiskar än vad som finns i naturen, de är väl redan fina som det är eller? bredare band större fläckar rött där det ska va orange osv....vad är meningen? tills slut finns ju inte det naturliga kvar vad gör vi då??
det gäller tydligen nästan bara på black varianten oxå, skulle jag urvalsodla en helt gul ilangi med illröd ryggfena men absolut inte nåt svart i för att jag tyckte det var fint, då skulle det ju bli ett ramaskri.........
Opps detta var inte menat som kritik till dig andreas du får tycka precis som du vill, bara en liten allmäm undran från migSenast redigerad av cichlids4fun; 15 March 2008, 23:40.Mvh
Peter
-
Tyvärr så har jag nog inget som är speciellt i min mat utan matar nog som dom flesta andra räkmix i kombo med NLS pellets
Jag använder mig av ärtor,räkor,cyclops och Astaxanthin(som jag för övrigt köper av Peter alias ciklid4fun) i min räkmix inget annat hemligt.
Tror nog mest att Peter skämtade lite.
Passar på att lägga in lite mer "färgmatade" fiskar till då
Ilangi honor som gillar varandra,eller nått.
Kasanga ungdjurshanar som oxå verkar gilla varandra
snart har du ju ett riktigt bra färgfoder (det bästa) oxå eller hur? eller har du inte kört igång idagMvh
Peter
-
Åfan då hade jag fel trodde du ville ha helröda, hur vill du ha ikola då? helgula eller med ett 3-4 cm band?
jag har dock lite svårt att förstå varför alla ska ha finare fiskar än vad som finns i naturen, de är väl redan fina som det är eller? bredare band större fläckar rött där det ska va orange osv....vad är meningen? tills slut finns ju inte det naturliga kvar vad gör vi då??
det gäller tydligen nästan bara på black varianten oxå, skulle jag urvalsodla en helt gul ilangi med illröd ryggfena men absolut inte nåt svart i för att jag tyckte det var fint, då skulle det ju bli ett ramaskri.........
Opps detta var inte menat som kritik till dig andreas du får tycka precis som du vill, bara en liten allmäm undran från migKommentar
-
Jag förstår inte varför du hettsar upp dig så ta en kejsare tex Den tycker jag skall ha ett fint band som är klar gul med skarpa kanter. Ögat skall ha ett rött ögonbryn samt det skall finnas rött i ryggfenan. har de dessa kriterier anser jag de är perfekta i min smak. Och vad gäller ilangi så skall den vara gul på hela undersidan av kroppen ju mer ju bättre samt ha en knall röd rygg fena. En ilangi som går i orange är ju inget o hänga i granen. Nä jag hoppas du förstår vad jag menar i att skall det vara en variant så skall det vara det bästa o inge halvdant som finns hos 95% av de som har denna sort. Nä skall det va så skall det va annars kan det kvitta.Kommentar
-
En Ok körsbär där fläckarna är runda o fina.
Och ett yngel på körsbär ca 6cm som visa mkt röttSenast redigerad av Falköping Andreas; 16 March 2008, 00:21.Kommentar
-
Varför inte ta fisken som den är? I sjön är de inte perfekta utan har en väldig variation. Det är ju det som är det charmiga med troffar.Kommentar
-
Grejen med körsbär är att det under de sista 1.5-2 åren kommit in en massa till Sverige från en kille i Tyskland som har två stora vf-grupper där alla föräldrarna har stora fina fläckar. Jag har sett ett par hundra stycken av dem och de flesta får stora fina fläckar.Och så är det.
/JKommentar
-
Kommentar
Kommentar