Troffetråden 2008 - Del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rauken
    Användare
    • January 2007
    • 310

Ursprungligen postat av ozric
    Det e Blackeneds fd Körsbär va,Rauken? De har tagits sig bra vill jag säga!!
    Stämmer bra det...
    När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

Kommentar

• Bright_Blue
      NCS Medlem
      • June 2004
      • 1582

Tror jag skrivit i en annan tråd om tropheus brichardi ulwile men är det samma art som kipilin?

Kommentar

• LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

Ursprungligen postat av Rauken
        Har inte tid ännu att fota ordentligt, men här är 2 bilder...
        Det sista blev lite lustigt ljus med blixten ovanpå karet, men det blev lite läckert tycker jag...
        Det är ca. 25 st. Sjöodlade, samt ett 15-tal yngel just nu... (dom går i vänsterkant bland småstenarna) Skall byta ut stenarna mot mer passande när jag hittar bättre. Var tvungen att få i några så ynglen skulle överleva
        Ojojoj dom vart kanonfina Rauken

grattis till en fin fiskgrupp o ett snyggt kar.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

Ursprungligen postat av Robbe
          Helt enig med dig ,Andreas
          Tycker för övrigt att ciklid4funs körsbär är mycket medioker jämfört med stiffes men men tur vi alla tycker olika
          då gillar du inte vf heller va? de brukar inte ha så mycket mer rött i sig?

iof är den på bilden en av de som har minst främre fläck men det var den jag lyckades fota

flyttade dem idag tillfälligt och provade med en ny bild men de är lite stressade
          Senast redigerad av cichlids4fun; 15 March 2008, 02:58.
          Mvh
          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

Ursprungligen postat av Falköping Andreas
            Jo men det grå vita mellan det röda och svarta tror jag är en humörs sak och jag gissar på att fotot är taget då fisken är i ett kraftfullt utspännt läge och då visar de flesta körsbär lite grått på kroppen. Jag gillar iaf då det är mkt rött i kroppen med stora fläckar.
            Jag håller med dig om att det säkert ät lite övergående med det gråa men, de är verkligen mycket rött i stiffes jag har sett dem själv dessutom är det ungdjur som håller på att växa till sig så jag gissar att det lägger sig lite till...dessutom är de nog färgmatade....
            men jag är inte förvånad att du gillar mycket rött i dem, hellst skulle du väl vilja ha dem helröda va? Andreas du gillar ju extra mycket av allt på black varianterna........
            Mvh
            Peter

Kommentar

• Kristian Hennig
              Användare
              • August 2006
              • 76

Nå var det mye kirsebær her! Det gleder en nordmann på en lørdagsnatt!
              Her er det noen bilder av mine kirsebær

I dette albumet er det også bilder av Roger Kaasas fiery fry og murago. Legg merke til fieryfry yngelen Ser veldig redigert ut, men de lyser virkelig opp, akkurat som på bildet. Mistenker roger for og fore med radioaktiv mat
              tropheus.org

Kommentar

• cichlids4fun
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 3111

Ursprungligen postat av Kristian Hennig
                Nå var det mye kirsebær her! Det gleder en nordmann på en lørdagsnatt!
                Her er det noen bilder av mine kirsebær

I dette albumet er det også bilder av Roger Kaasas fiery fry og murago. Legg merke til fieryfry yngelen Ser veldig redigert ut, men de lyser virkelig opp, akkurat som på bildet. Mistenker roger for og fore med radioaktiv mat
                snygga körsbär....
                Mvh
                Peter

Kommentar

• Robbe
                  Användare
                  • February 2003
                  • 527

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                  då gillar du inte vf heller va? de brukar inte ha så mycket mer rött i sig?

iof är den på bilden en av de som har minst främre fläck men det var den jag lyckades fota

flyttade dem idag tillfälligt och provade med en ny bild men de är lite stressade
                  Ska jag vara ärlig så har jag aldrig sett vf Körsbär men dock sk sjöodlat och dom gillar jag helt klart.
                  Gillar även din bild över hela gruppen men den hade jag inte sett när jag fällde min kommentar ang din första bild.
                  Tyvärr så tycker jag att många Körsbärs grupper har mycket dåliga fläckar och dålig färg därför så gillar jag stiffes extra mycket och sen har den även en extra fläck under hakan som jag aldrif sett innan.

Kommentar

• Robbe
                    Användare
                    • February 2003
                    • 527

Jag håller med dig om att det säkert ät lite övergående med det gråa men, de är verkligen mycket rött i stiffes jag har sett dem själv dessutom är det ungdjur som håller på att växa till sig så jag gissar att det lägger sig lite till...dessutom är de nog färgmatade....
                    men jag är inte förvånad att du gillar mycket rött i dem, hellst skulle du väl vilja ha dem helröda va? Andreas du gillar ju extra mycket av allt på black varianterna........
                    Tycker det låter lite av avundsjuka här ciklid4fun eller?
                    Vad menar du med att dom är färgmatade????
                    Matar inte vi alla med något som förstärker färgerna?
                    Jag matar med både Artemia och Astaxanthin i min räkmix för att förstärka färgerna men inte fan ser mina Körsbär ut som Stiffes för det.
                    Vad matar du med Stiffe som kan vara så speciellt ??
                    För jag vill ha mina Körsbär till att se ut som dina tycker dom är det snyggaste jag någinsin sett i Körsbärsväg......halleluja
                    Sen tycker jag vidare att det är jätteskoj att Andreas och jag tycker likadant för en gång skull

Kommentar

• Oden70
                      Användare
                      • January 2007
                      • 869

G.Kazumba

För er som gillade den anndra jag lagt in kommer här lite flera foto. Dom går i ett mycket repigt kar vilket syns extra på fotona. Ni får ursäkta den saken..

Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• RobbanG
                        Användare
                        • January 2004
                        • 563

Ursprungligen postat av Oden70
                        Sort? Golden Kazumba?
                        //Robert

Kommentar

• Falköping Andreas
                          Användare
                          • February 2006
                          • 1214

Jo men oavsett om du färgmatar en körsbär så är fläcken röd och fläcken blir inte häller större för att man matar den med färgfoder. Jag gillar stora fläckar på en körsbär men de skall inte vara för stora. Bäst är om det är 2 stora runda fläckar som är i enkroners storlek och inte en kil i ryggen för då kan det kvitta. Man skall inte nöjja sig med en halvdan fisk är min filosofi. finns möjlighet att få det lilla extra fina på en variant så vill iaf jag ha det.
                          http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• Oden70
                            Användare
                            • January 2007
                            • 869

Ursprungligen postat av RobbanG
                            Sort? Golden Kazumba?
                            Japp det är Golden Kazumba vf och lite f1or..
                            Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

Ursprungligen postat av Oden70
                              Japp det är Golden Kazumba vf och lite f1or..
                              Riktigt snygg troffe art!

Kommentar

• stiffe
                                Användare
                                • April 2002
                                • 953

Ursprungligen postat av Robbe
                                Tycker det låter lite av avundsjuka här ciklid4fun eller?
                                Vad menar du med att dom är färgmatade????
                                Matar inte vi alla med något som förstärker färgerna?
                                Jag matar med både Artemia och Astaxanthin i min räkmix för att förstärka färgerna men inte fan ser mina Körsbär ut som Stiffes för det.
                                Vad matar du med Stiffe som kan vara så speciellt ??
                                Tyvärr så har jag nog inget som är speciellt i min mat utan matar nog som dom flesta andra räkmix i kombo med NLS pellets
                                Jag använder mig av ärtor,räkor,cyclops och Astaxanthin(som jag för övrigt köper av Peter alias ciklid4fun) i min räkmix inget annat hemligt.
                                Tror nog mest att Peter skämtade lite.
                                Passar på att lägga in lite mer "färgmatade" fiskar till då
                                Ilangi honor som gillar varandra,eller nått.
                                Kasanga ungdjurshanar som oxå verkar gilla varandra
                                mvh Stefan

Kommentar

Arbetssätt...