Troffetråden 2008 - Del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Lär finns gott om Guldorange-bandade Kiriza på vissa platser."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Är fallet så, så är det ju inte värre än att tex ha ob-stammar tillsammans med vanligt färgade fiskar från samma population.
Dock skulle jag vilja höra det personligen från någon som dykt i sjön för det är ju ofta det spekuleras av oss som befinner oss på andra sidan jorden. Inget illa menat till dig JanneKommentar
-
Kolla in på www.ciklid.com så ser du en orange bandad VF kiriza på deras start sida. Är det en pemba då??? eller vad är det ni vill påstå?Kommentar
-
Om det nu finns så gott om dom varför ser man då så sällan Kiriza överhuvud taget som vf??
Och vad menar du med Guldorange-bandade Kiriza?
Är det samma som era oranga hanar eller?
Hör man dom äldre erfarna troffehållarna så är alla (dom jag pratat med) eniga om att en Kiriza hane ska vara gul med orange i.
Har faktiskt aldrig innan jag sett era oranga hanar sett något annat än gula/orange hanar.
Har sett vf Kiriza både i Tyskaland och Danmark och inte någonstans sett oranga
hanarKommentar
-
Kolla in på www.ciklid.com så ser du en orange bandad VF kiriza på deras start sida. Är det en pemba då??? eller vad är det ni vill påstå?Kommentar
-
-
Kommentar
-
kan medela er att det igår kom in ca 25-30 st kiriza golden till örebro
andra vf fiskar N.leleupi J.ornatus och J.transcriptusKommentar
-
VF kiriza i affärer finns knappt till salu. De vf som säljs idag är i stort sett garanterat odlade. Det är inte lönt att åka och fånga VF kiriza i sjön. Det är för stora utgifter i form av bensin och pirater m.m. Har en god vän som besöker sjön ofta och han ville låna Tobys båt för att åka dit och fånga VF kiriza men blev nekad med orden: "Varken du eller min båt kommer att komma tillbaka igen"
MvhKommentar
-
-
Kommentar
-
-
-
Jag tycker att tjusningen med Kiriza är skillnaden i färgen melln hanar och honor. Det blir lite skrattretande att läsa att den guloranga färgen inte är naturlig, när många troffe-ägare gärna vill rensa ut mindre vackra individer ur sin vf-grupp.
Personligen skulle jag hellre köpa en grupp med stark orangefärgade hanar och knallgula honor.//RobertKommentar
Kommentar