Troffetråden 2008 - Del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oden70
    Användare
    • January 2007
    • 869

Ursprungligen postat av Robbe
    Av dom grupper jag sett live och av bilder jag sett så tycker jag faktiskt att Muzi är som en urblekt regnbåge.
    Tycker att du istället för att jaga allt nytt ,Oden70, istället ska satsa på någon av dom gamla hederliga regnbågsarterna som tex Kasanga eller Kambwimba
    Tack för din tanke. vad e det söm gör att du tycker att jag jagar allt som e nytt??
    Om alla hade samma troffar så skulle det vara skoj eller hur
    Det e inte så att jag inte har hederliga troffar, men smaken e ju som bekant delad....
    Sedan skall jag tacka alla som förstod mitt önskemål om bilder eller länkar
    till bilder..
    Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• Matz Karlsén
      Användare
      • February 2004
      • 1127

Ursprungligen postat av Robbe
      Ser ut till att bli mycket fina Bärnsten,Matz
      Tackar så mycket. Ja jag tycker själv att de ser fina ut. De är F1 från min egen vf-grupp som jag dumt nog sålde. Men men det är ingen idé att gråta över spilld mjölk utan glädjas över att de ser fina ut.
      To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• Bright_Blue
        NCS Medlem
        • June 2004
        • 1582

Var finns din fd VF-grupp Matz?

Kommentar

• Matz Karlsén
          Användare
          • February 2004
          • 1127

Ursprungligen postat av Bright_Blue
          Var finns din fd VF-grupp Matz?
          De är sålda till en bekant i Växjö.
          To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• deelay
            Användare
            • September 2002
            • 5394

17 petrochromis trewavasae, 10 Eretmodus cyanostictus, 30 kiriza... kan det funka i en 2.5 meter burk? Än så länge är det småfisk, mellan 2 och 7cm totalt ligger dom mellan.

Det vore ju kul om det fanns hopp om att det skulle kunna fungera.
            http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• ozric
              Användare
              • March 2004
              • 3187

Kör hårt, Deelay! Vilket fångstplatsnamn har Hästnosen?
              Ang. Trewavasaen vet jag inte iofs.
              Senast redigerad av ozric; 13 February 2008, 20:44. Anledning: rrrrr
              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
              c",)

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

Ursprungligen postat av ozric
                Kör hårt, Deelay! Vilket fångstplatsnamn har Hästnosen?
                Ang. Trewavasaen vet jag inte iofs.
                haha du vill veta om det var en bra ide eller tror du det kan fungera?=)
                hästnosen kommer från mpimbwe, handels namn "Mpimbwe Orange" vad nu det inebär för den är inte orange =)

Kommentar

• akva99
                  Användare
                  • September 2005
                  • 527

Ursprungligen postat av deelay
                  17 petrochromis trewavasae, 10 Eretmodus cyanostictus, 30 kiriza... kan det funka i en 2.5 meter burk? Än så länge är det småfisk, mellan 2 och 7cm totalt ligger dom mellan.

det kan fungera (men man kan inte lita på petrochromisar.)
                  jag har haft dessa tre tillsammans i ett 720 och det funkade felfritt.
                  alla lekte,o spottade i akvariet.
                  min fördelning var ett par p.trewavase 50 st troffar och 4 st e.cyanosticus.

Kommentar

• LN
                    Användare
                    • December 2004
                    • 4744

Låter ju kanon Deelay o inte kommer det att se tom ut om ett halvår.
                    Det där bara måste du plåta o lägga ut var dag så att vi andra kan följa med karets utveckling.
                    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Cutekid
                      Användare
                      • January 2003
                      • 3368

Det som jag kan invända emot är att petrosarna ev i längden kan ha svårt att få tag i maten. Kirizorna kommer att vara som hökar och hugga först. Så har det vart i de fallen som jag har hållit petros och troffar tillsammans. Man måste då mata i stora mängder och då pajjar magarna på troffarna. Jag har lagt märke till att petrosarna kan äta hur mkt som helst utan att åka på buken medans de är känsligare för sämre vattenvärden än troffarna. Detta är mina erfarenheter, inte sagt att det är rätt eller fel. Som akva99 skriver så verkar det fungera för honom. Testa att se, annars så kan du ju bara dela på dem.

Mvh
                      Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Mattias777
                        Användare
                        • November 2006
                        • 1493

Ursprungligen postat av LN
                        Låter ju kanon Deelay o inte kommer det att se tom ut om ett halvår.
                        Det där bara måste du plåta o lägga ut var dag så att vi andra kan följa med karets utveckling.
                        Nu ska ni inte lura in våran malawi majstro för djupt in i Tangyanika träsket

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• akva99
                          Användare
                          • September 2005
                          • 527

Ursprungligen postat av Cutekid
                          Det som jag kan invända emot är att petrosarna ev i längden kan ha svårt att få tag i maten. Kirizorna kommer att vara som hökar och hugga först. Så har det vart i de fallen som jag har hållit petros och troffar tillsammans. Man måste då mata i stora mängder och då pajjar magarna på troffarna. Jag har lagt märke till att petrosarna kan äta hur mkt som helst utan att åka på buken medans de är känsligare för sämre vattenvärden än troffarna. Detta är mina erfarenheter, inte sagt att det är rätt eller fel. Som akva99 skriver så verkar det fungera för honom. Testa att se, annars så kan du ju bara dela på dem.

Mvh
                          kan stämma bra.
                          mina petrosar åt ur handen + att de hade god tillgång till alger.

Kommentar

• deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

OK det låter som att iden inte är helt fel, jag får lista ut ett sätt så petrosarna få mer mat utan att troffarna äter ihjäl sig.
                            Än så länge kör jag bara flingor och kommer förmodligen fortsätta med det. Jag kommer testa Dainichi veggie på en annan grupp som går i lokalen bara för att se hur det funkar.

Någon som kastar ner maskrosblad eller dylikt till sina ibland?

Kommentar

• ozric
                              Användare
                              • March 2004
                              • 3187

haha du vill veta om det var en bra ide eller tror du det kan fungera?=)
                              Jag tror och HOPPAS att det funkar!
                              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                              c",)

Kommentar

• shreek
                                Användare
                                • December 2006
                                • 367

Ursprungligen postat av ozric
                                Jag tror och HOPPAS att det funkar!
                                Ja hoppas oxå att de funkar har nämligen en liknande blandning i mitt 720
                                30. 5 cm caramba 5. 5cm petrochromis och 4 hästnosar .

(+ dina gamla Caramba) när dem små vuxit på sig lite blir ju drygt 50 tropheus
                                så de e väll bara o hålla tummarna. För funkar det för dig borde det ju funka för mig
                                matar dock med räkmix och NLS
                                Provar på saltbalja för tillfället

Kommentar

Arbetssätt...