Troffetråden 2008 - Del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

Tog mig friheten att fixa färgerna på den Tomas. Skarp och bra annars, bara att fota på.

Mvh
    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• kattsta
      Användare
      • December 2012
      • 171

Ursprungligen postat av Cutekid
      Tog mig friheten att fixa färgerna på den Tomas. Skarp och bra annars, bara att fota på.

Mvh
      Tack för hjälpen
      Tomas

Kommentar

• Robbe
        Användare
        • February 2003
        • 527

Kattsta,har du någon bild där det visar att det är en ob Kalambo du har ?
        På bilderna du satt in ser det inte ut som något annat än en vanlig Kalambo

Kommentar

• tezz
          Användare
          • February 2006
          • 1069

Hände något som rätt roligt ut för ett par dar sen strömen gick så dök alla mina dubbar mot ena hörnan och började slåss tydligen tänder dom till ordentligt när dom blir skrämda

Kommentar

• robjo
            Användare
            • May 2005
            • 330

Ursprungligen postat av Robbe

Ja visst
            http://picasaweb.google.se/sipedon/

Kommentar

• akva99
              Användare
              • September 2005
              • 527

robjo
              på den översta bilden ser det ut som den har en gul kant runt stjärtfenan stämmer det

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

Jag satt och läste i Peter Schupkes bok African Cichlids II och hittade en bild på en helsvart dubbe, Tropheus cf.duboisi; Population 10.2.
                Det kom en kille idag o lämnade in singelhane som ser ut precis som den i boken, några ideer, synpunkter på om det kan röra sig om samma eller är detta ett vanlig fenomen?
                Den är helsvart.
                http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• robjo
                  Användare
                  • May 2005
                  • 330

Ja det stämmer.

Ursprungligen postat av akva99
                  robjo
                  på den översta bilden ser det ut som den har en gul kant runt stjärtfenan stämmer det
                  http://picasaweb.google.se/sipedon/

Kommentar

• Cutekid
                    Användare
                    • January 2003
                    • 3368

Ursprungligen postat av deelay
                    Jag satt och läste i Peter Schupkes bok African Cichlids II och hittade en bild på en helsvart dubbe, Tropheus cf.duboisi; Population 10.2.
                    Det kom en kille idag o lämnade in singelhane som ser ut precis som den i boken, några ideer, synpunkter på om det kan röra sig om samma eller är detta ett vanlig fenomen?
                    Den är helsvart.
                    Sa han hur gammal den var? Är de riktigt gamla så kan färgen försvinna i bandet. Beror väl lite på vilken generation det är med.
                    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Stephan E
                      Användare
                      • February 2005
                      • 307

Den är helsvart.
                      Det där måste vara en mycket dåligt färgad hane av duboisi Bemba (schupke 10.1). Sorterade bort ett större antal med liknande nästan obefintliga band när jag skaffade min grupp. Har du Schupkes tropheus bok så kolla på bild A97362-5 på sidan 166. Det är relativt vanligt att denna variant har okompletta band (enbart en vit fläck vid ryggfenan) och steget till att bandet saknas är inte långt.

Skulle det vara den svarta dubben vilkens existens jag starkt betvivlar (ursprung okänt) så är det ju ett fynd men en hane utan hona ger ju inte så mycket glädje.

När man tittar lite nogrannare på bilden så har den ju ett svagt markerat band.
                      Senast redigerad av Stephan E; 06 February 2008, 19:20.
                      Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.

Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.

Kommentar

• kattsta
                        Användare
                        • December 2012
                        • 171

Kalambo ob

Ursprungligen postat av Robbe
                        Här kommer två bilder på en som håller på att färga om till ob
                        Tomas

Kommentar

• akva99
                          Användare
                          • September 2005
                          • 527

Den är helsvart.
                          alla dubbar har inte jämna fina band på båda sidorna i naturen.
                          det är vanligt med halv band eller bara band på ena sidan. och de utan band.

Kommentar

• deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

Ursprungligen postat av Stephan E
                            Det där måste vara en mycket dåligt färgad hane av duboisi Bemba (schupke 10.1). S
                            Det ska enligt uppgift vara Kigoma... vi får se hur den utvecklar sig.

Kommentar

• specmats
                              Användare
                              • December 2004
                              • 3060

Den är helsvart.
                              är det den på leasing? isf såg ja den idag-enormt långa bukfenor
                              Tropheus Duboisi halembe, so
                              Melanochromis Auratus, vf
                              Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• deelay
                                Användare
                                • September 2002
                                • 5394

Ursprungligen postat av specmats
                                är det den på leasing? isf såg ja den idag-enormt långa bukfenor
                                Jo han hamna med några andra tanganyikor där... han har gått helt ensam tyckte jag han sa så det är ju ingen som kunnat bita på dom =)

Jag ska döpa han till Darth Vader =)

Kommentar

Arbetssätt...