Två pics till ..
Troffetråden 2008 - Del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Dom var snygga
men dom gamla vanliga är ännu snyggare tycker jagjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Cutekid
Är dom inte alldeles för smala? Dom brukar väl vara högre i kroppen?
Jag tycker dom ser ut nästan som Ps. acei i kroppen =)Kommentar
-
Jag har letat och kollat i rätt så många år
Men jag såg en grupp, men det var yngel i landskrona, för en ca 4 år sen det var hos jurgen. är det yngel från dom cutecid.JanneKommentar
-
Håller med CF. Rykten talade om en helorange Pemba på samma sätt som helgul Kiriza. Personligen tycker jag dock att naturen är full av vackra fiskar...Och så är det.
/JKommentar
-
Kommentar
-
När den blir större och färgar ut, så kommer det röda försvinna på huvudet, och den kommer att bli en hanne som är kolsvart med ett rött brett band som kommer gå upp i hela fenan.
Den kommer att bli som mina orangemoorie var på åttitalet.
Vad är det dom brukar säga på SA tråden den skapar ett ha begär.
Men klart det brukar dom säga om varje SA fisk. Jag sätter dit en smileys, för att då kan man självklart skriva vad som helst utan att någon tar illa uppJanneKommentar
-
Nej nu är du tyvärr ute att seglar Niklas, titta på första bilden och den fisken som är längst ner, den kommer att bli helt kanon.
När den blir större och färgar ut, så kommer det röda försvinna på huvudet, och den kommer att bli en hanne som är kolsvart med ett rött brett band som kommer gå upp i hela fenan.
Den kommer att bli som mina orangemoorie var på åttitalet.
Vad är det dom brukar säga på SA tråden den skapar ett ha begär.
Men klart det brukar dom säga om varje SA fisk. Jag sätter dit en smileys, för att då kan man självklart skriva vad som helst utan att någon tar illa uppJanneKommentar
-
Troffar blir som man matar dom, matar man mindre så blir dom smalare och längre och dom kanske till och med får den goa formen på huvudet som troffar ska ha, ja det är faktiskt bara en fördel att troffar är smalare och längre.JanneKommentar
-
På vilket sätt är det en fördel med att dom har långsmala kroppar menar du?Kommentar
-
Kommentar
-
kvalite är för mej endast VF, tyvärr för de odlade är för det mesta skräp, nu tänker jag på vanlig odling, inget urvalsodlad mm.., nått jag inte känner tillTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ja äntligen lite riktiga bembor, jag hade också en stam av bembor på åttiotalet, Dom hade breda röda band som gick upp i hela ryggfenan.
Jag har letat och kollat i rätt så många år
Men jag såg en grupp, men det var yngel i landskrona, för en ca 4 år sen det var hos jurgen. är det yngel från dom cutecid.JanneTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Det här med urvalsodling och inavel kommer det alltid att vara diskusioner om för och imot.
Och när det gäller varianter som är mycket svåra att få tag på så verkar det mer som om dom som inte har fått tag på rariteterna tycker att det är skit.
Vet flera stycken som försökt att få tag på riktigt röda och snygga Bembor(urvalsodlade)men som inte lyckats för att sen säga att man inte gillar dom och att man inte gillar urvalsodling över huvud taget.
Jag tycker själv om när fiskar har starka snygga färger(som t ex malawiJannes)och tycker att det är helt ok att hjälpa till att förstärka färgerna dom redan har.
Personligen så tycker jag oxå att så länge man inte tar fram fiskar med vanställda kroppar eller andra defekter så är det helt ok för mig att urvalsodla och kanske även ta fram nya sk arter,sen kan det väl kvitta om det är någon pengakåt tysk som gör det eller om det sker i en damm nånnstanns i Afrika.Senast redigerad av Robbe; 02 February 2008, 08:22.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar