Troffetråden 2008 - Del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

Ni gör ju ingen vidare bra reklam varken för forumet eller för troffarna... det känns nästan som att det är dags att skaffa professionell hjälp på riktigt, om någon/några känner sig träffade så hamnade pilen rätt.

Det har ju försiggått samma sak i flera trådar vilket är oroande.

En lite skärpning skärpning så kanske fler tycker det vore skoj att ge sig in i snacket, det är många som bara läser här och för dom måste detta vara ganska skrämmande att se.
    Senast redigerad av deelay; 30 January 2008, 17:37.
    http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• henrikrock
      Användare
      • November 2003
      • 97

Jag håller med deelay. Värre än ungarna hemma i sandlådan.

Kommentar

• Robbe
        Användare
        • February 2003
        • 527

Ursprungligen postat av Falköping Andreas
        Jag pratade med stiffe i helgen och har sett bilder samt yngel efter hans o de är super. Sedan hade han en polare med sig som har VF musanga som jag sett bilder på och de är bland det finaste i musanga väg jag sett så lägg ner ditt skit snack om att jag aldrig vet vad jag talar om.
        Ledsen om jag sårade dig,Andreas det var inte meningen
        Men jag hade ju ganska så rätt ändå du hade ju inte sett dom, eller?

Nu blir jag sne på dig robbe... fy f.n för ditt dj.vla sätt vad jag är less på det.... du är inte annat än en svartsjuk mongo från västerås. Jag kan ju inte rå för att du bor i en bungalow...
        Moget, vad hade något av detta med saken att göra ?
        Jag har precis flyttat hit från Ystad och där bode vi precis som här, i en lägenhet
        Vad är det som jag är avundsjuk på?
        Att jag inte är en sån cooling som du och bor i Falköping?

Att du sedan katogeriserar mig som en av pratkvarnar som du jusst är, är för mig en förolämpning... Jag har odlat 1000 tals discus och tropheus och mkt mer än så. mitt fisk intresse är sedan min pappa hade affär på 70 talet och har alltid haft ett kar hemma sedan dess fast det gått upp o ner i perioder så vad min kunnskap gällande fisk är så har du ingen aning om det uppenbarligen.
        Med den kunskapen du tydligen sitter på så är det ganska så synd att du inte kan få ut mer av det här på forumet.
        Krya på dig Andreas

Mvh Mongot

Kommentar

• malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

Ursprungligen postat av Robbe
          Ledsen om jag sårade dig,Andreas det var inte meningen
          Men jag hade ju ganska så rätt ändå du hade ju inte sett dom, eller?

Moget, vad hade något av detta med saken att göra ?
          Jag har precis flyttat hit från Ystad och där bode vi precis som här, i en lägenhet
          Vad är det som jag är avundsjuk på?
          Att jag inte är en sån cooling som du och bor i Falköping?

Med den kunskapen du tydligen sitter på så är det ganska så synd att du inte kan få ut mer av det här på forumet.
          Krya på dig Andreas

Mvh Mongot
          Jag tycker också att det var klumpigt av Andreas att kalla dig, Robbe, för mongo, det har inte här att göra.
          Men jag tycker faktiskt också att du, Robbe, är rätt så offensiv i dina inlägg.
          Så det är lätt att reta sig på dig, så där hade Andreas rätt.

Kommentar

• jimpa
            Användare
            • October 2007
            • 101

Moliro

Flikar in med några yngel.

Kommentar

• Robbe
              Användare
              • February 2003
              • 527

Ursprungligen postat av malawijanne
              Jag tycker också att det var klumpigt av Andreas att kalla dig, Robbe, för mongo, det har inte här att göra.
              Men jag tycker faktiskt också att du, Robbe, är rätt så offensiv i dina inlägg.
              Så det är lätt att reta sig på dig, så där hade Andreas rätt.
              Alla har rätt att tycka vad man vill precis som du Janne.
              Jag är mycket offensiv mot personer som stör mig och jag tåler oxå att andra är det mot mig så länge man håller sig(som du Janne) till sanningen och fakta.
              Sen tycker jag att det är lite märkligt att personer som själv är glada att hoppa på andra inte tåler när man själv blir påhoppad.
              Men här är det lungt Janne jag tåler att du och andra retar sig på mig det viktaiga för mig är att jag berör.

Kommentar

• Stelin
                Användare
                • December 2002
                • 1339

chipimbi "ungfiskar"

...
                //Stefan Lindstedt

Kommentar

• Robbe
                  Användare
                  • February 2003
                  • 527

Ser mycket röda och fina ut, Stelin

Kommentar

• Falköping Andreas
                    Användare
                    • February 2006
                    • 1214

Jag har väldigt lätt att brusa upp mot saker som jag anser orätt och folk som trampar mig på tårna blir jag inte glad på....
                    Jag kan en sak och det är fiskar och att se hur en fisk mår beter sig och bedömma fiskens kondition ,välmående samt hur de skall skötas och tas om hand för att må så bra de som möjligt.
                    Men någon bra skribent är jag definitivt inte. Mitt temperament förstör ofta för mig och mitt kassa sätt att formulera mig kan ofta anses som oproffessionellt.
                    http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• Stelin
                      Användare
                      • December 2002
                      • 1339

Funderar lite på det här med att mata med små pellets när man har honor som tuggar.
                      Om det finns risk för att honan tar misste på romkorn och små pellets och antingen skadar rommen eller av misstag sväljer en del av romkornen. Vad tror ni?
                      //Stefan Lindstedt

Kommentar

• Stelin
                        Användare
                        • December 2002
                        • 1339

Ursprungligen postat av Robbe
                        Ser mycket röda och fina ut, Stelin
                        Tack.
                        //Stefan Lindstedt

Kommentar

• Robbe
                          Användare
                          • February 2003
                          • 527

Jag har väldigt lätt att brusa upp mot saker som jag anser orätt och folk som trampar mig på tårna blir jag inte glad på....
                          Jag kan en sak och det är fiskar och att se hur en fisk mår beter sig och bedömma fiskens kondition ,välmående samt hur de skall skötas och tas om hand för att må så bra de som möjligt.
                          Men någon bra skribent är jag definitivt inte. Mitt temperament förstör ofta för mig och mitt kassa sätt att formulera mig kan ofta anses som oproffessionellt.
                          Det är lugnt, du är förlåten

Kommentar

• Falköping Andreas
                            Användare
                            • February 2006
                            • 1214

Jag har märkt att vi matning av NLS så kan honor ha svårt att låta bli de små 1mm granulaten och kan leda till att de sväljer tugget. Jag kör därför endast med räkmix de första dagarna för att honan skall vänja sig vid sitt tugg ordentligt och att hon senare avstår från de frestande NLS granulat som erbjuds.

Kommentar

• Rauken
                              Användare
                              • January 2007
                              • 310

mitt fisk intresse är sedan min pappa hade affär på 70 talet
                              Kul, var det en akvarieaffär? Är själv uppväxt i en sådan 70-talet
                              När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

Kommentar

• Falköping Andreas
                                Användare
                                • February 2006
                                • 1214

Ursprungligen postat av Rauken
                                Kul, var det en akvarieaffär? Är själv uppväxt i en sådan 70-talet
                                jo han hade en Efter arbete affär där han jobbade kvällar typ 16.30-20. det var åren 76-79 så mina minnen är vaga om den tiden. Han var mkt för saltvatten och vi hade ett kar hemma med salt som jag minns väl. men akv fisk intresset har alltid funnits kvar och när frågan kom upp om jag ville ha ett kar så var jag inte sen att ge svar. givetvis så blev det för mkt fisk inköpt till det lilla 160 liters karet med bla 4 discus 4 scalarer 6 st fjärilsciklidet o ett gäng kardinal. Så efter det blev det ännu mer kar o sen växte det mer o mer ända upp till ett kar på 2500 liter och en massa mindre kar. Jaja nu ska jag inte gå in på mer detaljer.

Kommentar

Arbetssätt...