Jo jag tyckte också de var djävligt fina. inget snack om den saken. Och jag vet att du berättade om jusst det med att du trodde de var ilangi så därför kolla jag lite extra. Hehe va inte orolig janne. Jag kan bara säga som jag ansåg då jag va där och då hade jag sett görans ett par dar innan o det var noll skillnad. Bägge grupperna var super så enligt mitt tycke så bör man få bra avkomma från bägge dessa grupper. Pierees o keneths var väl fö en del VF samt ett 25 tal F1 som dom kompleterat med.
Troffetråden 2008 - Del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Står gamla hanar i vägen?
Hej
Min fina Pemba-grupp är nu 8 år gammal. Det har inte kommit yngel på ett år nu. Började spekulera, kan det vara så att de gamla hanarna har blivit infertila, men trots det med sin närvaro hindrar yngre hanar från att komma till? Låter honorna vilseleda sig till att välja de största i stället för de bästa?mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Kommentar
-
-faktum var att ja hade bestämt mej för en yngelgrupp av Mpimbwe yellow cheek men efter jag såg red rainbow gruppen ändrade jag mej direkt eftersom pierre ochså hade hade yngel av dom, mkt mkt fina djurTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Hej
Min fina Pemba-grupp är nu 8 år gammal. Det har inte kommit yngel på ett år nu. Började spekulera, kan det vara så att de gamla hanarna har blivit infertila, men trots det med sin närvaro hindrar yngre hanar från att komma till? Låter honorna vilseleda sig till att välja de största i stället för de bästa?
Å tjejer bryr sig ju inte om man har nåt i påsen el ej!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Jag såg de hade kapere inna på malawi senast jag va där och så då till andrers att -Vad är det för skillnad på denna kaperen och kambwimba egentligen. Han sa då -Det är ingen skillnad för det är samma fisk. Jag har varit vid det området och dykt flera gånger och kapere och kambwimba är det samma punkt slut. jag ville inte argumentera emot en sådan självsäker typ så jag sa inget i frågan utan sa baar jaha ok o hej då.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av shreekså det blev Livua till slutKommentar
-
Kommentar
-
Provar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
-
E en roligare troffe helt klart.. Har själva Lunangwa men betydligt rödare i kroppen.. Men dom e väl nya i karet?? Kommer mer färg så du har något att se fram emot... E en leksugen art... Kommer att få mycket yngel om dom trivs.. Så lycka till till en riktigt fin troffe...Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
E en roligare troffe helt klart.. Har själva Lunangwa men betydligt rödare i kroppen.. Men dom e väl nya i karet?? Kommer mer färg så du har något att se fram emot... E en leksugen art... Kommer att få mycket yngel om dom trivs.. Så lycka till till en riktigt fin troffe...
Vad e det för skillnad på dem ser ingen direkt skillnad ????Provar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
Men detta e mitt intryck och kan i andras ögon verka helt galet.. Men det e ju skilnad från grupp till grupp.Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Ingen större. men vad jag upplever så e lunangwa lite ljusare och rödare i kroppen (mina i alla fall) och har inte rött på underkäkens sidor som jag sett på vissa livua utan mera rött bakom överkanten på hjällocket.. men håller med om att dom e lika som så många anndra troffar...
Men detta e mitt intryck och kan i andras ögon verka helt galet.. Men det e ju skilnad från grupp till grupp.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
Kommentar