Troffetråden 2008 - Del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
efter ett tag så tog Urban upp dessa och la dom med de andra ynglena och det tog inte mer än 2 vecker så var de lika beige trista som de andra.... Så han sa att vill man se oranga yngel på fire fry så skall ynglena gå kvar med föräldrarna. På detta sätt beskrev han det hela.Senast redigerad av Falköping Andreas; 15 January 2008, 20:02.Kommentar
-
Der er jeg helt enig med deg Andreas.
Jeg har yngel som har blitt spyttet i akvariet og går sammen med foreldrene.
De er knall rød/orange med sorte striper.
Det jeg ikke visste er att ynglene skifter farge når de skilles fra foreldrene og resten av flokken.
Mvh RogerKommentar
-
Intressant det ni beskriver Andreas och Kaasa!Kommentar
-
gällande oranga yngel på Fiery fry (kipilli) så kan jag beskriva det hela så som Urban beskrev det hela för mig här om veckan han var hemma hos mig. Urban omnämns fö i cb nr 2 (2007) av cristian alfreddson om de han hade då christian var på besök. Urban sa att de yngel som han drev upp i en egen burk separerade från föräldrarna blev beige/bruna med mörka ränder ganska tråkiga då man trodde de skulle va knall oranga som man sett på bilder. Men han glömde ta upp en hona så denna spotta ihop med föräldrarna och detta gjorde att de här ynglena blev jusst knall oranga med mörka band som man ser på bilder.
efter ett tag så tog Urban upp dessa och la dom med de andra ynglena och det tog inte mer än 2 vecker så var de lika beige trista som de andra.... Så han sa att vill man se oranga yngel på fire fry så skall ynglena gå kvar med föräldrarna. På detta sätt beskrev han det hela.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
I söndags så kompleterade jag min Ilangi grupp med 11st till så nu har jag en grupp på 30djur, men dom nya fiskarna har ett riktigt konstigt betende för sig. Inte så att jag är orolig men jag har aldrig sett detta tidigare. Alla 11 nya fiskarna cirkulerar om varandra i sidled i ena bakre hörnet det har dom gjort sen i söndags. Dom äter när det är dags för mat men sen så simmar dom tillbaka till hörnet och cirkulerar. Dom tröttnar nog snart men har någon varit med om något liknande?
// PeterKommentar
-
I söndags så kompleterade jag min Ilangi grupp med 11st till så nu har jag en grupp på 30djur, men dom nya fiskarna har ett riktigt konstigt betende för sig. Inte så att jag är orolig men jag har aldrig sett detta tidigare. Alla 11 nya fiskarna cirkulerar om varandra i sidled i ena bakre hörnet det har dom gjort sen i söndags. Dom äter när det är dags för mat men sen så simmar dom tillbaka till hörnet och cirkulerar. Dom tröttnar nog snart men har någon varit med om något liknande?
// PeterKommentar
-
Nej dom rör inte varandra dom bara cirkulerar, dom gammla bryr sig inte heller.
När jag köpte dom nya så flyttade jag alla till en ny burk, för att slippa revir strider, och så är dom bara mellan 5-9cm.
//PeterKommentar
-
Har du öppet ut på sidorna i karet? Ifall du har det så ta o häng en mörk filt över sidan på karet i bägge ändar så tror jag det blir bättre. Jag har sett på vissa troffar att de kan hålla på o cirkulera i kanterna på karet om de känner sig otrygga i sitt nya kar.Kommentar
-
Kommentar
-
Underbara molirobilder! När jag ser sån fin fisk vet jag att jag välde rätt troffe. Kan knappt bärga mig till min börjar visa såna färger.Kommentar
-
Dåligt färgade pemba
/JKommentar
Kommentar