Chilangan var supersnygg! Fina bilder med! Får nog ta en sväng till Kent!!!
Troffetråden 2008 - Del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Nu är det bestämt. Jag kommer att göra om mitt SA-kar till troffekar. Jag skall hämta 30 black bemba i februari. Akvariet är ett 720. Tror ni gruppen är för liten? Min plånbok tillåter ingen större grupp. Eventuellt skall jag komplettera med hästnosar.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Tja Matz, tycker 30 låter lite. 50st borde nog vara lagom när de börjar härja men tropheus är ju inte gratis.Kommentar
-
Tycker också 30 st låter lite lite. Men åas är sp Black jävligt tidiga att ge yngel så du kan ju utaöka gruppen med de yngel du får."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Så här kommer karet att se ut. Så såg det ut senast jag hade troffar i det.
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Jag började med 25 st i ett 620 akvarium. Det gick bra. Nu är det väl en 40 st och ett 100-tal yngel har jag plockat ut.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Jag såg Chilangan live nere i Nol och dom var riktigt nice, Då är ju frågan är det samma fisk som Ilangin?, ska bli roligt att se om du får några gula yngel på dom.
//PeterKommentar
-
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Kan tillägga att det aldrig har varit något som helst allvarligt bråk i den burken.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Kommentar
-
Sisten i vattnet är en....twedmark@spray.seKommentar
-
Kul Matz! Själv fick jag fatt i 50 st. i storleken 2-3 cm skall bli kul och se gruppen växa till sig.Senast redigerad av Johan F; 05 January 2008, 00:26.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Så här skrev du nämligen för ett tag sen på Troffetråden 2007 del 2 :
Ursprungligen postat av Matz KarlsénNu är det bestämt jag gör om mitt 720-SAkar till troffekar. Men det blir först till våren sommaren. Och då blir det en grupp med Kachese och hästnosar.Kommentar
-
Jepp det blev hastigt och lustigt. Eftersom jag fick ett bra erbjudande på en grupp Black bemba. Har idag tagit upp alla växter. Och nästa vecka tar jag ner fiskarna till håvmästarna.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Detta är min åsikt.Kommentar
Kommentar