Troffetråden 2008 - Del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
En bild på Muzi (Blue blaze) som jag tyckte såg bra ut då jag va på akv malawi i lördags. de var rädda för kameran och färga inte ut så bra som de gjorde då kameran va frånvarande men man ser dess snygga ryggfena ok iaf.Kommentar
-
Kommentar
-
Jag flyttade mina små T. muzimu green igår till en större burk och idag visade vissa av dom färg som jag såg för första gången... orange röd färg, inte grön =)
Läste att detta förmodligen är en bastard som kommer från någon damm... jag har inte forskat så mycket i det men tänkte börja kolla upp det lite.Kommentar
-
Jag flyttade mina små T. muzimu green igår till en större burk och idag visade vissa av dom färg som jag såg för första gången... orange röd färg, inte grön =)
Läste att detta förmodligen är en bastard som kommer från någon damm... jag har inte forskat så mycket i det men tänkte börja kolla upp det lite.Kommentar
-
Kommentar
-
Intressant! Var läste du det? Ser ju onekligen ut att kunna vara en kross på nån sp. Black å nån Brichardi. Lite ruggigt dock om det skulle stämma och att de har "lanserat" den med ett namn från en vildform..."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Jag tycker iof att dom e coola för det e sån variation på dom och jag har dom för att träna lite på innan jag skaffar det jag vill odla på seriöst.Kommentar
-
Ah ,ok! Får kolla upp det! Hittade nämligen min Schupke-bok nu i jul (det e då vi brukar städa här ) som varit borta i över ett år. Trodde att tjottahejti-klåparna som fixade badrummet här förra december hade snott den el byggt in boken i golvet nämligen...."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Läste att detta förmodligen är en bastard som kommer från någon damm... jag har inte forskat så mycket i det men tänkte börja kolla upp det lite.
Såg du föräldrarna?3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Läste det i den där Aqualog boken som peter shupke eller vad han heter har skrivit... han gissade på brichardi från muzimu och caramba, den finns VF av dessa men då är tydligen alla gulgröna på kroppen medans vissa från dammarna har rött och orange i sig... nått sånt stog det. Han hade iaf alldrig sett dom i sjön och han har dykt där en hel del.
Jag tycker iof att dom e coola för det e sån variation på dom och jag har dom för att träna lite på innan jag skaffar det jag vill odla på seriöst.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Två bilder på några av mina Moliro ca 5-6 cm, jag fick med några halvbleka stackare.De blev helt förtvivlade när jag fick fram en kameraKommentar
-
Har varit på jakt efter en troffe grupp ett tag. Hittade Chilanga Red i Nol.
Första fototillfället.Sisten i vattnet är en....twedmark@spray.seKommentar
Kommentar