Troffetråden 2008 - Del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Jag har märkt att vi matning av NLS så kan honor ha svårt att låta bli de små 1mm granulaten och kan leda till att de sväljer tugget. Jag kör därför endast med räkmix de första dagarna för att honan skall vänja sig vid sitt tugg ordentligt och att hon senare avstår från de frestande NLS granulat som erbjuds.
Jag har aldrig prova med annan mat, kanske skulle kunna vara värt och prova om man nu har en hona som vägrar och behålla rommen för att se om hon vill låta bli maten.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Honor som tuggar äter. Och det oavsett om det är småbitar räkmix,pellets(oavsett märke) eller flingfoder. Det som jag funderade över är om romkorn som är små o runda kan misstas för pellets som ju också är små o runda. Och att man därför kanske får mindre kullar om man matar med pellets när man har tuggande honor i karet.//Stefan LindstedtKommentar
-
Blanda kiriza yellow med vanlig eller bara köra yellow... vad tror man blir ballast? Enbart vanliga behöver ingen komma med som förslag för det är inget alternativ till denna burken =)
30 yellow, 20 vanliga ?
svårt o bestämma mig nu... frågan e vad som händer med avkomman från en yellow och en vanlig?Kommentar
-
Andreas, gäller det bara NLS? Är det verkligen bara vid matning med NLS som detta fenomen uppstår. Jag använder AN till Mbuna förvisso och det kan vara samma problem där också. Ibland kan inte honorna låta bli och fånga pelletsen som kommer framför munen på henne. Och det händer då att rommen hamnar i magen.
Jag har aldrig prova med annan mat, kanske skulle kunna vara värt och prova om man nu har en hona som vägrar och behålla rommen för att se om hon vill låta bli maten.Kommentar
-
Blanda kiriza yellow med vanlig eller bara köra yellow... vad tror man blir ballast? Enbart vanliga behöver ingen komma med som förslag för det är inget alternativ till denna burken =)
30 yellow, 20 vanliga ?
svårt o bestämma mig nu... frågan e vad som händer med avkomman från en yellow och en vanlig?
Men för korsnings riskens skull så hade jag (om jag hade haft tillgång till enbart Kriza yellow) kört med enbart Kriza yellow eftersom jag gillar den skarpt.
Men det kanske blir ännu en snygg variant om man korsar en Kiriza med en yellow
Tycker att du har ett mycket angenämt problem framför dig
Hade varit skoj med lite bilder av dina yellow så ös gärna på med domKommentar
-
Jag vill oxå ha troffar *avundsjuk*
Får kanske tillfälle om jag lyckas att genomföra ett "litet" projekt jag har i tanken, tyvärr är det så mycket annat just nu i livet, men den som väntar på något gott....
Det "lilla" projektet hamnar på 4-5 kbm alltsom men skall delas av på mitten så jag får 2 baljor, eller möjligtvis 2 "små" och 1 störreSenast redigerad av Hagge; 31 January 2008, 06:59./FredrikKommentar
-
-
-
Grymt snygga bilder Stiffe.
Den översta Nkonden var super helt enkelt.
Startade en 375 igår o går nu o vankar av o an tills mina Nkonde kommerDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Fy böveln Stiffe!
e ju så man blir gråt färdig av dina troffar och bilder
kanon grejer alltihop.
//PieterKommentar
-
-
30 yellow, 20 vanliga ?
svårt o bestämma mig nu... frågan e vad som händer med avkomman från en yellow och en vanlig?Kommentar
-
En Gold-hane borde ju få dominera iaf."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Skickar en liten bild på mina nya Black bemba. Jag har skaffat mig 35 stycken. De är inte större än 3-4 cm. Föräldrarna är F1r och med riktigt breda band som går ända upp i ryggfenorna. Bilden är inte den bästa. Men så brottas jag med en gammal digitalkamera.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
Kommentar