If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Känner mig aningen ensam här på tråden ingen tycker som jag
Jag får väl ge mig om att det skulle vara Kalambo då, men undrar lite på vad som gör er så säkra på att det just är Kasakalawe ?
Tycker att det är ganska så svårt att skilja Kalambo,Kasakalawe,Mbete,Mbita och Katoto åt(det har ni ju i o fs redan märkt ) vad är det som skiljer dessa arter åt mer än namnen då?
Läckra Körsbär H.E.J
H.E.J.D.Å
Senast redigerad av Robbe; 19 January 2008, 06:14.
Tycker oxå det liknar kasakalawe och det beror väl på de stora oranga fläckarna sedan deras gråa färg på övriga kroppen, den stora fläcken fläcken tycker jag kännetecknar kasakalawe oxå. Sedan tycker jag att alla dessa spekulationer i denna tråden här är ganska larviga angående om fångstplatser och sånt då många egentligen inte har en jäkla aning om hur det ser ut i sjön och var fisken finns detta gäller även mig då kanske endast 1% av forumets deltagare har varit nere och dykt där. Frågan är var man ska dra gränsen av som är känd information och vad som är ren spekulation?
Senast redigerad av Bright_Blue; 19 January 2008, 14:04.
Tycker oxå det liknar kasakalawe och det beror väl på de stora oranga fläckarna sedan deras gråa färg på övriga kroppen, den stora fläcken fläcken tycker jag kännetecknar kasakalawe oxå. Sedan tycker jag att alla dessa spekulationer i denna tråden här är ganska larviga angående om fångstplatser och sånt då många egentligen inte har en jävla aning om hur det ser ut i sjön och var fisken finns detta gäller även mig då kanske endast 1% av forumets deltagare har varit nere och dykt där. Frågan är var man ska dra gränsen av som är känd information och vad som är ren spekulation?
Såja lugn nu, Joel, vi vill väl inte att tråden ska balla ur Janne
Känner mig aningen ensam här på tråden ingen tycker som jag
Jag får väl ge mig om att det skulle vara Kalambo då, men undrar lite på vad som gör er så säkra på att det just är Kasakalawe ?
Tycker att det är ganska så svårt att skilja Kalambo,Kasakalawe,Mbete,Mbita och Katoto åt(det har ni ju i o fs redan märkt ) vad är det som skiljer dessa arter åt mer än namnen då?
Läckra Körsbär H.E.J
H.E.J.D.Å
Lägger in bilder på Kalambo och Bärnsten dom två översta är kalambo.
Bilden ni diskuterar ser jag som bärnsten.
Hälsningar Tomas
Ubbe i vänersborg köpte dom. Han har säkert yngel på dom nu, gruppen bestod av runt 25 honor och ca 7-8 hannar jag hade dom i en 375, och dom gav en del yngel när jag hade dom.Janne
Kommentar