Vi hade en Hypostomus plecostomus som blev nästan 30 år, den dog för några år sen. Vi har en annan gammal mal nu, en synodontis eupterus som är ca 20 år och som förhoppningsvis hänger med ett tag till. Vi hade 2 st, men den andra dog häromåret.
L-malar
Kollaps
X
-
-
Lägger upp några bilder på malarna som simmar här hemma.
Bild 1: Hemiancistrus sabaji L-075
Bild 2 & 3: Pseudacanthicus leopardus L-114Mvh Mikael SchöllinKommentar
-
Mikael_s vad har du för torlek på dina Hemiancistrus sabaji L-075?
Har själv 1 som är kring 8-9cm, växer de mkt långsamt eller?
MVH
KristoferMVH
KristoferKommentar
-
Jag har totalt 6 st sabaji, fick bara tag på 4 st för att fotografera. De är mellan 9-13 cm stora ungefär. Sabaji är en mal som växer väldigt fort. De blir rätt så stora, runt 20 cm.Mvh Mikael SchöllinKommentar
-
Mikael_s: Har du landlevande malar
Hur stora är dina L114?Kommentar
-
Jovisst, de är av plast enklare så
Ne men det funkade inte att ha i vatten i byttan som jag fotograferade i. De sprattlade så in i norden, vattnet stänkte ner överallt. Fick tömma ur vattnet och låta de ligga där i en snabb stund för att plåta några bilder och sedan lägga ner de i karet igen.
De är ca 14 och 16 cm TL. Den som är till vänster på "dubbelbilden" är den största.Mvh Mikael SchöllinKommentar
-
L-075 skulle vara perfekta till min Sa balja som är på gång.
Hur vanliga är de? Var fick du tag på dina Mikael S?
MVH
JockeKommentar
-
Mina malar som jag har går i följande vatten värden.
28-29c
Ph ca 6,5
Kh 1
Jag matar hela karet med varrierande frysfoder, diskus granulater, pellets och algtabletter.
Låter de som vettiga förutsättningar?
Mina malar är följande
1st Hemiancistrus Sabaji L075
1st Panaque Sp. LDA01
2st Golden Nugget
2st Ancistrus Sp. = vanlig ancistrusMVH
KristoferKommentar
-
Snygga malar ni äger!
Har kommit över en lekgrupp L333, 2+3 och har dem nu i kubakvariet på 112 liter. När man ska odla dessa malar, spelar det någon roll hur pass stark cirkulation man har? Kör nu för tillfället cirka 1000l/h.
Någon annan med dessa malar ?Mvh AlexKommentar
-
Helt klart en kanonsnygg och trevlig mal. Ganska aktiv med snyggt utseende.Mvh Mikael SchöllinKommentar
-
Slänger väl in en bild på en av mina nyaste malar då. En av två stora L-241.
Tyvärr ser man inte så mycket av den men man kan ana hur den ser ut iaf
//IngemarKommentar
-
Jag har både den ordinära L333 och alenquer (vet dock inte om den fått ett eget Lnr än), den sistnämnda i en grupp.
Se till att ha förstora grottor bara.Kommentar
-
Kommentar
-
Söker nu både vuxna som yngel av L-333,dock bara svart/vita för att
senare kunna odla på dom...
Själv hade jag ett L-401 par som var könsmogna,men när jag stängde av luftpumpen(står i mitt sovrum)på natten och morgonen därpå var båda döda Kändes lite sådär,hannen hade tagigt grotta...Honna började blir rundare och rundare..Kommentar
-
Jag tömde en lekgrotta på 241ornas kusiner 007 igår och fick 125 stycken små fina vampyryngel....jag trodde inte det fanns några där, men tydligen gjorde det det.."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
Kommentar