Råd om kamera
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
När du ändå håller på å köpa objektiv så passa på:
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=73594Kommentar
-
Stämmer mek
(nytt i butik i usa kostar det 49 000kr, så ni vet)Kommentar
-
-
Inte tokigt alls för en nybörjare =) Lite photoshop på det där och lite träning så ere snart bra tror jag =)Kommentar
-
Kommentar
-
Tack alla ni som svarade på mina frågor
Är riktigt sugen på denna kamera men har inte riktit råd med den än, och när jag väl får det har jag absolut inte råd att köpa till nåt kul objektiv.
Hur långt kommer man med kitobjektivet? Duger det eller märker man fort att det är billigare?Kommentar
-
Tack alla ni som svarade på mina frågor
Är riktigt sugen på denna kamera men har inte riktit råd med den än, och när jag väl får det har jag absolut inte råd att köpa till nåt kul objektiv.
Hur långt kommer man med kitobjektivet? Duger det eller märker man fort att det är billigare?
Du klarar dig långt med kitobjektivet om du använder blixtar! (slavblixtar för några 100-lappar) Carl Eklind här på forumet har fotat mycket med kitobjektivet + Nissin slavblixtar!
(man kör ju objektivet på bländare 8-12 ungefär, så då är de tillräckligt skarpt)
Exempel:
Senast redigerad av Laesk; 04 January 2008, 08:45.Kommentar
-
-
Jag skulle vilja säga att kamerahuset inte spelar så stor roll faktiskt. Köp 400 eller 350 eller nån nikon. Men ska du få bra fiskbilder ska du köpa ett ljusstarktmacro och sen nån vettig blixt. Köper du Canon är 50 mm 1,8 det prisvärdaste för det kostar bara 1000 spänn.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Vilken kamer??
Har fått en slant över och bestämt mig för att ta steget över till systemkamera. Valetstår mellan 3 olika som finns på onoff (har super rabbat där så därför handlas den där). Dom jag väljer mellan e olika paket med xtra objekt och är följandenr1:CANON DSLR-KAMERA EOS400D 18-55MM + 55-200MM, nr2:NIKON DSLR-KAMERA D40 SVART 18-55+55-200MM, nr3;NIKON DSLR-KAMERA D40X 18-55+55-200MM. Det e dessa modeller som gäller så hjälp mig.. För den som vill kolla paketen närmare så e adressen www.onoff.com
Skulle vilja veta vilken som lämpar sig bäst för akvariefotografering men som inte ger avkall på vardaglig fotografering.
Sedan hade det varigt bra att veta viken som e lättast att handhava med bra resultat . E det så att man kan köra dom helt automatiskt också ? hade varigt bra att veta då frugan också skall annvända den och hon e inte den person som läser istruktionsboken, vet fasiken om jag e det själva om jag skall vara ärlig
E det sedan en slavblixt som behövs för bra fiskfoto??Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
Kommentar