De gör rätt mkt med om man kör vit sand i akvariet som deelay gör, snyggt upplättningsljus underifrån, som leder till att du kan köra med snabbare slutartid.
Råd om kamera
Kollaps
X
-
-
Viktigast är väl i så fall att objektivet har snabb af?Kommentar
-
Zoomar blir väldigt dyra om man vill ha dem lika ljusstarka som makron, dvs. med största bländare på omkring 2,8. Zommar med makroläge ger inte heller alls samma avbildningsskala som riktiga makron.
Om man kommer att fotografera mycket fisk så är ett makroobjetiv och en blixt väldigt bra investeringar.Kommentar
-
Tänkte jag skulle handlatett idag men varken detta eller det Deelay tipsade om finns hemma, så jag nöter väll på med kitoptiken..vem vet det kanske tar sej ändåKommentar
-
Zoomar blir väldigt dyra om man vill ha dem lika ljusstarka som makron, dvs. med största bländare på omkring 2,8. Zommar med makroläge ger inte heller alls samma avbildningsskala som riktiga makron.
Om man kommer att fotografera mycket fisk så är ett makroobjetiv och en blixt väldigt bra investeringar.Kommentar
-
Finns också en fördel med Canon EOS 400D iaf jfr med Canon EOS 1D mark 2 (eller vilken det nu var av 1D kamerorna), nämligen att displayen därbak direkt släcks när du tittar i sökaren (har ngn slags sensor). Killen jag köpte min av behövde en 1D men upplevde ljuset underifrån som ett problem....Kommentar
-
Vissa objektiv ger bättre bilder, om autofokusen är snabb eller inte är en annan historia. Jag prioriterar karaktären som linsen ger ist för att prioritera hur snabb autofocusen är.Kommentar
-
Så sant, så sant (speciellt om användaren/fotografen vet hur det skall utnyttjas på bästa sätt)
Inget fel i det. Beror dock på vad man vill fota. Att fota en ros går troligtvis bättre med det du rekommenderade. Skall man fota rörligt mål blir det dock svårare.Kommentar
-
Finns också en fördel med Canon EOS 400D iaf jfr med Canon EOS 1D mark 2 (eller vilken det nu var av 1D kamerorna), nämligen att displayen därbak direkt släcks när du tittar i sökaren (har ngn slags sensor). Killen jag köpte min av behövde en 1D men upplevde ljuset underifrån som ett problem....
Fel fel fel, på 1D 1Ds 1Dmk2 1Dsmk2 1Dmk3 1Dsmk3 så visas inte kamerans inställningar i displayen där bak, utan ovanpå! Å inställningarna visas i släkt display (ovanpå), å de blåa ljuset får man sätta på om man vill ha det i mörka situationer osv
Han måste menat nått annat som du missförstod, isåfall om han kanske mena om man va inne i menyerna å satte huvudet till, men vem är inne bland menyerna om man ska kolla i sökaren...Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Har man bara ljus så hittar den dugligt för dom pengarna... tom jag lyckades med det första dagen jag köpte min 400D =)Kommentar
-
Sony har ingen DSLR med Live View än. Canons Live View fungerar utan autofouks. Nikons D3 och D300 har Live View där slutaren fungerar med AF precis som på en kompaktkamera, det blir då givetvis lika långsamt som med en kompaktkamera också. Till makrofoto av växter och andra lånsamma motiv funkar det alltså, men vill man utnyttja systemkamerans snabbhet får man använda den vanliga optiska sökaren.Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar