Råd om kamera
Kollaps
X
-
-
OJ OJ OJ. Det här med fiskfoto var inte det enklaste, åtminstone inte med kitobjektivet....Hatten av för er!
Hur gör man enklast för att förminska bilderna man tagit så det går att ladda upp dem??Kommentar
-
Här i forumet är storleksbegränsningen för bilder 100 kb och 500 pixlar.Kommentar
-
Du behöver någon form av bildbehanlingsprogram, här finns en guide hur du gör steg för steg i gratisprogrammet Xnview för att förminska en bild: http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=841.0
Här i forumet är storleksbegränsningen för bilder 100 kb och 500 pixlar.
ocellatus goldKommentar
-
Kan någon tala om vad jag behöver för prylar för att ta vettiga fiskbilder?
Alltså inga jätteproffsgrejer utan något i en vettig prisklass(om det finns?)Kommentar
-
Du behöver någon form av bildbehanlingsprogram, här finns en guide hur du gör steg för steg i gratisprogrammet Xnview för att förminska en bild: http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=841.0
Här i forumet är storleksbegränsningen för bilder 100 kb och 500 pixlar.Kommentar
-
bifogar 3 exempel bilder som jag tog en dag när jag hade ett sånt hemma tillsammans med en 400D.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Läste lite om det, det stod att det var ett fast objektiv innebär det att det inte går att zooma med det, kanske en dum fråga men inte för en okunnigKommentar
-
Du kan använda det till annat med, porträtt osv. Zooma går inte med ett fast objektiv, du får använda benen ist eller lägga ut många fler tusenlappar för att få en zoom som ger samma bildkvalite.Kommentar
-
Du skrev att du fotade utan blixt, när jag gör det blir det lätt suddigt, använder ni stativ eller hur gör ni? Tips emottages tacksamtKommentar
-
Om du kör den linsen och kör på M läget så ställ bländare 2.8 och slutartid 125 och vitbalansen ska vara dagsljus(5200K) och 2 powerglo och följ fisken med mjuka rörelser så kommer det funka =) Du kommer alldrig kunna fråga dig till hur du ska ta bilderna på ett bra sätt utan det är i stort sätt bara nöta som gäller =)Kommentar
-
Om du kör den linsen och kör på M läget så ställ bländare 2.8 och slutartid 125 och vitbalansen ska vara dagsljus(5200K) och 2 powerglo och följ fisken med mjuka rörelser så kommer det funka =) Du kommer alldrig kunna fråga dig till hur du ska ta bilderna på ett bra sätt utan det är i stort sätt bara nöta som gäller =)
Nä skämt åsido det känns bra att få lite grundtips min förra kamera hadde typ 3 knapparKommentar
Kommentar