Söker Pseudotropheus sp. "Zebra Long Pelvic" men hittar den inte på någon lagerlista någonstans eller i någon annons. Man får inte många träffar om man söker på forumet heller. Jag trodde spontant att det var en vanlig art men det kanske den inte är? Är det någon som vet var man kan hitta den och är det någon som har/har haft den?
Pseudotropheus sp. "Zebra Long Pelvic"
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Den är inte så vanlig pga att den inte är alls lika snygg irl som på bilderna i böckerna. Den har funnits inne länge i sthlms butikerna men har nog sorterats bort till slut pga utebliven försäljning. -
Okey. Då kanske inte det är något att ha, gråa fiskar har jag redan gott om. Synd för den ser riktigt snygg ut på en del bilder.Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Jag hade ett gäng förr som lekte osv men dom blev ju inte alls vad man hoppats på, dom var VF så man kan ju inte skylla på dåliga exemplar.Kommentar
-
så här ser min hane ut.
jag tyckte den färgade lite dåligt i början. så jag släppte i ett gäng m. johanni tillsammans med honom och hans honor. Då blev det fart på hanen, det gick inte ens tre sekunder, sen lyste han upp som värsta julgransbelysningen. :-)Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.Kommentar
-
Har själv en nyinförskaffad grupp på 4+8 och som Deelay säger, gråa siller förutom den dominante hanen som är fullt utfärgad.
Är den dominante hanen upptagen på annat håll färgar nästa hane ut snabbt.
Skulle nog vilja påstå att min dominante hane ser ut som på de bilder man ser.
Not. arten heter numera Metriaclima och inte Pseudotropheus.Det är aldrig för sent att ge upp!Kommentar
-
kanonsnygg hane. resten av gruppen brukar se ut som bruna sillar./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Hej!
När jag hade lokal så hade jag en VF-grupp Long pelvic från Chesese. Den dominanta hanen var i mina ögon en av de vackraste mbunas jag haft. Den gruppen gav en hel del yngel som jag sedan satte ihop till en stor grupp. Tråkigt nog var det alltid bara en fisk som färgade fullt, trots att det säkert var 15st hanar i den gruppen.
Hittade två gamla bilder på en av mina hanar här på ciklid.se. Jag tycker nog visst att dessa är "lika fina som i böckerna".
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
Fina bilder! Har för övrigt fått info om att det finns en variant från Galleraya i Aquatropic i Sala.
Björn- var är det för sand du hade i det karet? Gillade den.Kommentar
-
Den sanden "lånade" jag från en strand i Barsebäck i Skåne. Naturligtvis lämnade jag tillbaka den när jag la ner lokalen...
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
Hej!
När jag hade lokal så hade jag en VF-grupp Long pelvic från Chesese. Den dominanta hanen var i mina ögon en av de vackraste mbunas jag haft. Den gruppen gav en hel del yngel som jag sedan satte ihop till en stor grupp. Tråkigt nog var det alltid bara en fisk som färgade fullt, trots att det säkert var 15st hanar i den gruppen.
Hittade två gamla bilder på en av mina hanar här på ciklid.se. Jag tycker nog visst att dessa är "lika fina som i böckerna".
Mvh
BjörnTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
"vore intressant att få reda på vilka mbuna som egentligen passar bäst i grupp med tanke på utfärgning"
Bright Blue måste vara bäst isf, stor variation på utfärgning därKommentar
-
vill minnas att ja såg (vf) Chesese där några enstaka var fina, som den nedre bilden (akv.leasing). Angående fullt utärgade hannar verkar det variera mycket beroende på art i stor grupp, Demasoni verkar som ex. en bra art och även (min erfarenhet) M.Auratus där 90 procent av hannarna är på max..,vore intressant att få reda på vilka mbuna som egentligen passar bäst i grupp med tanke på utfärgningKommentar
-
Men jag är inte förvånad, när jag odlade som mest malawiciklider.
Det första jag tittade på när det en ny sort det var hur honorna såg, då visste jag att om honorna såg dåliga i färgen, då kommer aldrig ynglen någonsin se bättre ut när jag sålde dom till zooaffären.
Bruna yngel tyvärr, dom vill ingen zooaffär ha.
Vad är eran erfarenhet att sälja malawiciklider med bruna honor?JanneKommentar
Kommentar