Jag har problem med livrädda Malawiciklider, så fort jag närmar mig akvariumet så sticker de och gömmer sig. Karet är på 720 l och det finns gott med grottor och gömställen, från början hade jag Saulosi och Labidochromis Mbamba Bay i karet och det funkade som det ska. För två veckors sedan köpte jag 10 st Trevawasea, till en början fungerade det bra, men helt plötsligt en dag har fiskarna förvandlats till nervvrak. Det är framförallt Trevawasea som beter sig som ett nervvrak och detta leder till att övriga fiskar också blir rädda och gömmer sig hela tiden.
Akvariumet står på en plats där det är relativt mycket rörelse när man är hemma, de är lika rädda på kvällen som på dagen. Jag har inte möblerat om, det är ganska trist när fiskarna gömmer sig hela tiden. Någon som har varit med om samma sak eller har någon ide vad problemet kan vara?
Men ide just nu är att göra mig av med Trevawasea eller ta bort ett par stycken.
Akvariumet står på en plats där det är relativt mycket rörelse när man är hemma, de är lika rädda på kvällen som på dagen. Jag har inte möblerat om, det är ganska trist när fiskarna gömmer sig hela tiden. Någon som har varit med om samma sak eller har någon ide vad problemet kan vara?
Men ide just nu är att göra mig av med Trevawasea eller ta bort ett par stycken.
Kommentar