Har köpt ett akvarium på 600 l med centralamerikanska ciklider 20 st som följde med akvariet men problemet är att dom inte äter är det ombytet som gör det eller?
Varför äter ej mina fiskar
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hur lång tid har du haft karet? Är dom nervösa och oroliga av sig i karet? Inga andra tecken på ohälsa?
Helt klar är det en omställning för fiskarna att bli flyttade. Har du hört med den förra ägaren va de åt för foder, de kanske är invanda vid en viss sort sedan lång tid tillbaka och därför vägrar ta ditt foder.
Vad har du försökt mata med för foder?
Tror nog du kan avvakta och se vad som händer om de ser friska ut i övrigt, låt dom göra sig hemmastada. Men helt klart tycker jag du ska höra med den gamla ägaren vad han gav för foder. -
Hur lång tid har du haft karet? Är dom nervösa och oroliga av sig i karet? Inga andra tecken på ohälsa?
Helt klar är det en omställning för fiskarna att bli flyttade. Har du hört med den förra ägaren va de åt för foder, de kanske är invanda vid en viss sort sedan lång tid tillbaka och därför vägrar ta ditt foder.
Vad har du försökt mata med för foder?
Tror nog du kan avvakta och se vad som händer om de ser friska ut i övrigt, låt dom göra sig hemmastada. Men helt klart tycker jag du ska höra med den gamla ägaren vad han gav för foder.Kommentar
-
pellets
Mina ca har fått peletts dom har varit i det nya karet i tre dar ph är 8 men dom ätter ej pelettsen har köpt dagmask det åt dom men är det bra att ge dom det.Kommentar
-
Daggmask ska vara ganska fett och mindre bra till växtätare sägs det, sen har ju CA iofs ganska tåliga magar. Jag ger mina rov CA daggmask som komplement rätt som det är på sommaren, även en del växtätare roffar år sig ändå.
Har du provat att svälla pelletsen?? Dvs lägga dom i vattnet först och sedan efter ngr minuter slänga i dom. Hade nämligen samma problem med mina Splendida jag köpte för ett tag sedan. De hade gått på pellets i butiken men matvägrade trots att jag provade allt, sen så provade jag att svälla och de kastade sig över pelletsen.
Kan ju prova räkmix, mysis, skalade räkor, musslor exempelvis, just för att få igång dom.
Tror absolut inte de är några direkta problem iom att dom äter masken, prova dig fram och avvakta tills vidare tycker jag.
Va fick du med för ca? Skulle va kul me bilder!Kommentar
-
Sen låter det ju som sagt som om det är väldigt mycket fisk i karet, så det som är intressant är ju : Vad är det för arter? Hur stora är fiskarna? Och så vidare..
PS. Välkommen till forumet..
Mvh JockeMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
-
Kommentar